شناسهٔ خبر: 20815564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان؛

تیم ملی والیبال ایران از دیوار چین گذشت/ یک گام تا صعود

اردبیل – تیم والیبال کشورمان در ادامه مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان با برتری مطلق از سد بلندقامتان چین گذشت تا یک گام به صعود نزدیک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت های والیبال انتخابی قهرمانی جهان از ساعت ۱۸ روز شنبه به مصاف تیم چین رفتند که در پایان به برد مقتدرانه سه بر صفر دست یافتند.

در این بازی حساس ایگور کولاکویچ همچون بازی اول ریسک نکرد و با ترکیب عبادی پور، مرندی، معروف، موسوی، قائمی و عفور بازی را آغاز کرد و در ادامه از بازیکنان ذخیره خود بنا به شرایط بازی استفاده کرد.

در ست اول این دیدار والیبالیست های کشورمان شرایط سختی نداشتند و با استفاده از سرویس های خوب و دفاع روی تور و بویژه با اسپک های قدرتمند غفور و قائمی و نیز موسوی توانستند بازی را اداره کرده و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی برسند.

ست دوم نیز با برتری ایران آغاز شد و در همان ابتدای کار ایران ۴ بر ۱ از تیم چین جلو افتاد اما تیم چین در ادامه کاملا دگرگون شد و بازی روان و قدرتمندانه ای را از خود به نمایش گذاشت و در امتیاز ۶ به امتیازات ایران رسید. این تیم در ست دوم در سرویس، دفاع و حمله بسیار هماهنگ کار کرد و توانست پای به پای تیم ایران بازی را دنبال کند.

این رقابت تا امتیازات آخر ادامه یافت و تیم ها تنها با یک امتیاز اختلاف کار را ادامه دادند. دو تیم در امتیاز ۲۵ و در ادامه در امتیاز ۲۷ مساوی شدند، ولی در نهایت تجربه بازیکنان تیم ایران به تجربه بازیکنان جوان چین چربید و تیم ما این ست را نیز با امتیاز ۲۹ بر ۲۷ به نفع خود به پایان رساند.

در ست سوم دوباره بازی با تعادل آغاز شد ولی هنوز امتیازات به ۱۲ نرسیده بود که والیبالیست های ایران توانستند اختلاف امتیاز را به چهار برسانند .

در این ست اعتراضات مکرر لوزانو بارها بازی را با وقفه ایجاد کرد. لوزانو به داور و در ادامه به نحوه پخش ویدیو چک اعتراض داشت و عدم نمایش کامل تصویر ویدیو چک را دلیلی بر اشتباه داوران عنوان می کرد. وی داوری را عامل شکست تیمش می دانست.

با این وجود بازی با هیجان و حساسیت بالا دنبال شد و والیبالیست های ایران توانستند در کمال شایستگی ست سوم را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع خود به پایان برسانند تا این بازی را همچون بازی با کره جنوبی بدون دردسر پشت سر بگذارند.

تیم ایران با پیروزی مقابل چین از دو بازی به دو برد دست یافت و چین با سه بازی دو برد و یک باخت در کارنامه خود ثبت کرد.

رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان از ۱۹ تا ۲۳ در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر به رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.

نظر شما