شناسهٔ خبر: 20815127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آماده‌باش گارد ملی در ویرجینیا همزمان با برگزاری تجمع بزرگ سفیدبرترپندارها

در آستانه برگزاری تجمع گروه‌های نژادپرست آمریکایی، گارد ملی ویرجینیا برای اجتناب از بروز ناآرامی به حالت آماده باش درآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گارد ملی ویرجینیا به دنبال صدور مجوز دادگاه برای برگزاری تجمع صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در «شارلوتسویل»، به حالت آمده باش درآمده است.

شب گذشته، تجمع مقدماتی «راست‌‌برتر پندارها» (white supremacists) با شعارهای تند نژادپرستانه، در دانشگاه «ویرجینیا» برگزار شد.

در جریان تجمع جمعه شب، درگیری‌هایی بین تظاهرات‌کنندگان، معترضین و پلیس به وجود آمد.

به نوشته «فاکس نیوز» به دنبال این ناآرامی‌ها «تری مکالیف» فرمانده ویرجینیا اعضای گارد ملی را در حالت آماده باش قرار داد.

در حالی که ساعاتی تا آغاز این راهپیمایی مانده، تصاویری از حضور شبه نظامیان به شدت مسلح در نزدیکی محل تجمع منتشر شده است. مشخص نیست که این شبه‌نظامیان همسو با گروه‌های نژادپرست هستند یا مخالفان آن‌ها.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، جنبش‌های نژادپرست افراطی به خصوص گروه‌های «سفید برتر پندار» که معتقدند سفیدپوستان نژاد برتر هستند، انرژی گرفته و هر از چند گاهی تجمعاتی برگزار می‌کنند.

تجمع امروز در حمایت از شکایت «جیسون کسلر» وبلاگ‌نویس راستگرا از شورای شهر «شارلوتسویل» به دلیل تصمیم مسئولان این شهر برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» است. لی در جریان جنگ داخلی آمریکا، ارتش ویرجینا متشکل از حامیان برده‌داری و برتری نژاد سفید را فرماندهی می‌کرد.

انتهای پیام/ق

نظر شما