شناسهٔ خبر: 20813342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

تاخیر در استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها به صلاح کشور نیست/ نتایج وعده‌های رئیس‌جمهور باید در دولت دوازدهم دیده شود

ایلنا

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: فکر می‌کنیم زمان حضور و نقش‌آفرینی زنان، جوانان و اقوام در سطوح عالی و میانی کشور فرارسیده و تاخیر در آن به صلاح کشور نیست.

صاحب‌خبر -
روز نو :
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: فکر می‌کنیم زمان حضور و نقش‌آفرینی زنان، جوانان و اقوام در سطوح عالی و میانی کشور فرارسیده و تاخیر در آن به صلاح کشور نیست.

به گزارش روز نو :سیدمحمود میرلوحی ، درباره ارزیابی خود از کابینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: فرض ما باید بر این اساس باشد که آقای رئیس‌جمهور با مطالعه و بررسی تمامی جوانب کار، کابینه مدنظرشان را برای دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرده‌اند و این کابینه بر اساس امکانات فراهم شده و شرایط موجود چینش یافته است.

معرفی کابینه در ایران، اسلوب و قواعد خاصی دارد

او با اشاره به روند تشکیل کابینه در کشور اظهار داشت: معرفی کابینه در ایران، اسلوب و قواعد خاص خود را دارد. ساختار سیاسی کشور به صورت حزبی نیست که در این چارچوب بگوییم اگر فردی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد، مجلس و سایر بخش‌ها هماهنگ و همراه با اوست. جایگاه ریاست جمهوری در ایران اختیارات و وظایفش محدود به بخش‌های دیگر هم هست و رئیس‌جمهور باید با آن بخش‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

معاون وزارت کشور دولت اصلاحات ادامه داد: افراد پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌ها باید از مجلس رای اعتماد کسب کنند. در این راستا، ضروری است رئیس‌جمهور با مجلس نیز مشورت‌های لازم را انجام دهد. ممکن است میان طرفین تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد. معرفی وزیر دادگستری باید با هماهنگی و پیشنهاد رئیس قوه قضاییه صورت بگیرد. نیروهای مسلح و وزارت دفاع نیز ساختارهای خاص خود را دارد.

انتظار داشتیم دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر از دولت یازدهم باشد

میرلوحی در رابطه با نظر اصلاح‌طلبان درخصوص کابینه معرفی شده از سوی اصلاح‌طلبان تصریح کرد:‌ انتظار اصلاح‌طلبان این بود که دولت دوازدهم اصلاح‌طلب‌تر از دولت یازدهم باشد. همچنین ما انتظار داشتیم که دولت دوازدهم جوانتر باشد و زنان نیز در جمع وزرای معرفی شده، حضور داشته باشند.

برخی از وزرا در ارزیابی‌ها نمره لازم را کسب نکردند

او افزود: تا جایی که می‌دانم فراکسیون امید و همچنین اصولگرایان درخصوص وزرای موجود ارزیابی‌هایی را انجام داده‌اند که در این ارزیابی‌ها برخی از وزرا نمره مثبت کسب کرده و برخی نتوانستند حداقل نمره مدنظر را کسب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برآوردم آن است که برخی از وزرای پیشنهاد شده نتوانند رای اعتماد لازم را کسب کنند، خاطرنشان کرد: وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که وضعیت رای‌آوری افراد پیشنهاد شده طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

روحانی برای وزارت آموزش و پرورش، علوم و ارشاد با افراد زیادی گفت‌وگو کرد

میرلوحی در پاسخ به این سوال که دلیل تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم چیست، ابراز داشت: طی سال‌های اخیر وزارتخانه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بحث‌های جدی‌ بوده‌اند. تا آنجایی که می‌دانم آقای روحانی درخصوص وزرای آموزش و پرورش، علوم و ارشاد با افراد زیادی گفت‌وگو کرد و برنامه افراد زیادی را مورد بحث و بررسی قرار داد و دستیابی به توافق درخصوص فرد نهایی موجب کندی کار در این باره شده است.

دانشگاه و اصلاح‌طلبان را نمی‌توان از هم جدا کرد

او با بیان اینکه اصولگرایان پذیرفته‌اند دانشگاه و هنر ایران با جریان اصلاحات ارتباطی عمیق و غیرقابل تفکیکی دارد، عنوان کرد: دانشگاه و اصلاح‌طلبان را نمی‌توان از هم جدا کرد. جدا کردن این دو جریان در دولت‌های نهم و دهم اثر خود را در فضای دانشگاه نشان داد و دیدیم که دانشگاه‌ها دچار چه وضعیتی شدند.

تاخیر در استفاده از زنان، جوانان و اقوام به صلاح کشور نیست

عضو منتخب شورای شهر تهران در دوره پنجم در پایان نسبت به استفاده زنان، جوانان و اقوام در سطوح عالی و میانی مدیریتی تاکید کرد و یادآور شد: آقای روحانی در ایام انتخابات بسیار صریح، نظرش را نسبت به زنان، جوانان و اقوام بیان کرد. ما امیدواریم آن قول‌ها و وعده‌ها خود را در دولت دوازدهم نشان دهد. ما انتظار داریم میزان حضور آن افراد در دولت افزایش یابد. ما فکر می‌کنیم زمان حضور و نقش‌آفرینی زنان، جوانان و اقوام در سطوح عالی و میانی کشور فرارسیده و تاخیر در آن به صلاح کشور نیست.

نظر شما