شناسهٔ خبر: 20812887 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عابدزاده: فعلاً از آکادمی لذت می‌برم تا پیگیری مسابقات لیگ برتر

صاحب‌خبر -

کاپیتان سابق تیم ملی ایران گفت: دوست دارم بازیکن‌های خوبی را به فوتبال ایران و تیم ملی معرفی کنم.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمد عابدزاده کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران این روزها به دور از حواشی مختلف فوتبال ایران به فکر آکادمی خود است و با عشق و اشیاق  زیاد، تجربه ی را که طی  این چند ساله به دست آورده است را در اختیار نونهالان و نوجوانان با استعداد قرار می دهد.به همین منظور گفت‌وگوی متفاوت با احمد عابدزاده داشتیم.

  گفت و گوی خبرنگار ورزشی فارس با عابدزاده را در ادامه بخوانید :

فارس:آقای عابدزاده دیدیم که با عشق و علاقه در حال کار کردن با این نونهالان هستید،چقدراین حس متفاوت است وقتی در کنار بازیکنان با استعداد حضور دارید. تجربیات خود را در اختیار آنها می‌گذارید و از حواشی فوتبال به دور هستید. 

خیلی خوشحالم در کنار این عزیزان هستم،احساس می‌کنم این بچه ها مثل بچه های خودم هستند.من اولین بارم نیست که دارم کار می‌کنم، 6 سال در آمریکا بودم در آکادمی کار کردم و به نظرم نتیجه خوبی به دست آوردم، اینجا هم خوشبختانه دارم در ایران کارم را ادامه می‌دهم و مردم احساس می‌کنم لطف دارند،خانوادها در واقع از شرایط و امکانات ایران کاملا مطلع هستند، فرزندانشان را در اختیار ما قرار دادند،کادر مدیریتی و فنی آکادمی ما تمام تلاشش را می‌کند، مربی های ما وقت می‌گذارند تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم و استعداد های خوبی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.جا دارد از مدیریت داخلی آکادمی حامد کاکاوند تشکر کنم که تمام تلاشش را انجام می‌دهند همچنین از مربی های جوانی که در اختیار داریم،من با عشق با این بچه ها کار می‌کنم و مطمئن هستم در ادامه نتیجه خوبی را می‌گیریم.

فارس:فکر می‌کنید مسئولان در حال حاضر در ایران چقدر به فوتبال پایه با توجه به استعدادهای که وجود دارد اهمیت میدهند.

در بحث فوتبال پایه بستگی دارد مسئولین در فدراسیون فوتبال چه برنامه های دارند و چه کارهای انجام می دهند، چه شرایط و امکاناتی را می توانند در اختیار بگذارند،برای مثال در کشورهای اروپا و آمریکا که من فعالیت می کردم، یک نفر که مسئول فوتبال پایه از فدراسیون فوتبال آمریکا از آکادمی ها بازدید می کرد و هر روز باید برنامه ارائه می دادند.اگر بتوانند خوب کار کنند و با بچه ها نمره قابل قبول بگیرند درجه داده می‌شود و از لحاظ رتبه بالا می‌روند و برعکس آکادمی که شرایط خوبی نداشته باشد و خوب با بجه ها کار نکنند نمره منفی می‌گیرند و از لحاظ رتبه پایین می‌آیند، حتی فدراسیون حق دارند بچه ها را از آکادمی که شرایط خوبی ندارند خارج کنند و به آکادمی که رتبه خوبی دارند بفرستند، تا در آنجا فعالیت کنند.

من اطلاع ندارم که فدراسیون فوتبال ایران در بحث فوتبال پایه چه برنامه های دارد. شما رسانه ها باید از مسئولان سوال کنید که چه برنامه های دارند و چقدر اهمیت می دهند.

فارس:در حال حاضر نفراتی که زیر نظر شما کار می کنند چقدر استعداد دارند و نفر خاصی نظر شما را جلب کرده یا خیر؟

50 نفر از این بچه ها زیر نظر ما تمرین می کنند و به نظرم از این 50 نفر 8 نفر استعداد خوبی دارند و احساس می کنم باید بیشتر کار کنند، اگر از حالا زندگی حرفه ای را یاد بگیرند و تلاش کنند حتما در آینده از این 8 نفر قول می‌دهم خبر های خوبی بشنوید.

ما تمام نکات را به این بچه ها می‌گویم ولی بستگی دارد به این که خانواده ها همکاری کنند از لحاظ خواب و تغذیه به بچه ها بیشتر رسیدگی کنند نظم داشته باشند تا نتیجه خوبی بگیرند.الان بازیکنی هست، نزدیک به چهار سال زیر نظر من کار میکند، پانزده سال سن دارد، 192 سانت قد دارد، تمام نکات را رعایت می‌کند از لحاظ درس، تغدیه،خواب و درحال حاضر در لیگ اسپانیا بازی می کند ابن را گفتم تا بگوییم اگر کسی هدف داشته باشد حتما می‌رسد اگر از سن کم با همکاری خانواده ها مطمئنا به نتیجه خواهد رسید.

فارس:آقای عابدزاده لیگ برتر امسال را تاپایان هفته سوم چطور دیدید؟ آیا تا به امروز لیگ جذابی داشته‌ایم؟

من حواسم به آکادمی و این بچه ها هست و فعلا فوتبال ایران را دنبال نمی کنم ،خبر از نتایج دارم ولی حواسم به کار خودم است.هستند کسایی که در فوتبال کار می کنند. من با این بچه ها کار کنم برایم بهتر است و بیشتر لذت می‌برم.

من باید به فوتبال پایه برسم تا در آینده به فوتبال همین بچه ها به فوتبال ایران کمک کنند، اگر این ها درست بشود همین ها می توانند موثر و تاثیر گذار باشند. در صورتی در فوتبال پایه اصولی کار کنند، برای من مهم است اگر کسی از این آکادمی به جایی معرفی شود و وارد تیم ملی شود،بگویند که از آکادمی من به درجات بالاتری رسیده است و این برای من با ارزش است.

 

فارس: دوست ندارید در آینده به عنوان مربی به لیگ برتر برگردید؟

نه،این جا راحت هستم و دوست دارم در فوتبال پایه باشم.

انتهای پیام/ر

نظر شما