شناسهٔ خبر: 20812516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

85 هزار دلار برای برداشتن اجباری روسری

صاحب‌خبر -
85 هزار دلار برای برداشتن اجباری روسری 
 
 
فرارو- پلیس شهر لانگ‌بیچ در جنوب کالیفرنیا به علت آن که یکی از افسرانش به زور روسری یک دختر مسلمان را برداشته بود، در دادگاه محکوم شد و ناچار به پرداخت ۸۵ هزار دلار غرامت به کریستی پاول، دختر مسلمان شد.
 
به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، خانم پاول در سال ۲۰۱۵ در شهر ساحلی لانگ‌بیچ (جنوب غربی لس‌آنجلس) از سوی یک افسر مرد پلیس بازداشت و با نادیده گرفته شدن درخواستش برای حضور یک پلیس زن در هنگام بازرسی، مجبور شده بود حجابش را در حضور افسر مرد بردارد.
 
او بدون این که اجازه داشته باشد دوباره باحجاب شود یک شب را در کلانتری به صبح رسانده بود؛ تجربه‌‎ای که از آن تحت عنوان "رعب‌آور و هولناک" یاد می‌کند.
 
با وجود این که شهرداری و اداره پلیس شهر لانگ‌بیچ پس از این واقعه برای نحوه مواجهه با کسانی که حجاب دارند آیین‌نامه خود را اصلاح کرد، اما خانم پاول با حمایت شورای روابط عمومی مسلمانان آمریکا، به مجامع قضایی شکایت کرد.
 
پس از دو سال، او و شورای شهر لانگ بیچ که متولی اداره نیروهای پلیس این شهر است، مصالحه کردند که خانم پاول با دریافت ۸۵ هزار دلار غرامت رضایت دهد.
 
اکنون اداره پلیس این شهر کالیفرنیا موظف است بازرسی از زنان محجبه را به افسران زن پلیس واگذار کند و آنها هم تنها در صورت ضرورت در محلی که مردی حضور ندارد، روسری یا سرپوش مظنون را برمی‌دارند.

نظر شما