شناسهٔ خبر: 20812180 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام یازدهمین مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی (ع) از فردا آغاز می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از دارالقرآن امام علی (ع)، مسئول برگزاری مسابقات سراسری این موسسه قرآنی اظهار داشت: این رقابتهای قرآنی در 6 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالاتر از آن ویژه خواهران برگزار خواهد شد.
مرتضی نجفی قدسی افزود: این مسابقات از شنبه، 18 شهریورماه همزمان با عید سعید غدیرخم آغاز می شود و تا جمعه، 24 شهریورماه ویژه خواهران در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی پور، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می شود.
وی درباره مهلت ثبت نام متقاضیان شرکت در این رویداد قرآنی نیز گفت: زمان ثبت نام از فردا، 22 مردادماه آغاز می شود و تا ساعت 24 سی و یکم مردادماه ادامه خواهد داشت.
نجفی قدسی یادآور شد: داوطلبان شرکت در این مسابقات، باید حتما دارای حساب بانکی بوده (ترجیحا بانک ملت) و سپس به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی www.dqat.ir)) مراجعه و فرمهای ثبت نام را تکمیل کنند و پس از پایان فرصت 10 روزه ثبت نام، از اول شهریورماه به منظور تهیه پرینت کارت شرکت در جلسه مجددا به سایت مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) جنبه مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه های آن توسط افراد نیکوکار تامین می‌شود.

** جوایز حد نصاب ها
مسئول دارالقرآن امام علی (ع) تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، تمام حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب 90 امتیاز را در صحت حفظ از 100 امتیاز بیاورند، مبلغ ششصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.
همچنین حافظان 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء در صورت اخذ حدنصاب 90 امتیاز از 100 امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ چهارصدهزار تومان و سیصد هزار تومان و دویست هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: داوطلبان رشته های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب 80 امتیاز از 100 امتیاز به ترتیب مبالغ چهارصد هزار تومان و سیصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
نجفی قدسی یادآور شد: تمام حافظان قران در همه رشته ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می کنند و به قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از 75 تا 80 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده، تعلق خواهد گرفت.

**جوایز نفرات برتر مسابقات
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات اظهار داشت: نفرات اول رشته حفظ کل، مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان و نفرات سوم، مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز به نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم یک و نیم میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان اعطا خواهد شد.
در رشته حفظ 10 جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
در رشته حفظ 5 جزء نیز برای نفرات اول تا سوم مبالغ هفتصد و پنجاه هزار تومان، پانصد هزار تومان و چهارصد هزار تومان، جایزه نقدی درنظر گرفته شده است.
در رشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون تومان، یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
همچنین در رشته ترتیل خوانی به نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان و یک میلیون تومان به عنوان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
فراهنگ ** 1085**1055
دریافت کننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما