شناسهٔ خبر: 20810279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

زمان پایان دیوارکشی ترکیه در مرزهای ایران

منبع: میزان

پایگاه ملیت به نقل از مقامات ترکیه گزارش داد که این کشور پیش از آغاز فصل زمستان ساخت دیوار در مرزهای مشترک با ایران را تکمیل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق، پایگاه ملیت به نقل از مقامات ترکیه گزارش داد که این کشور پیش از آغاز فصل زمستان ساخت دیوار در مرزهای مشترک با ایران را تکمیل خواهد کرد.

ملیت گزارش افزود: در حالی که ترکیه وارد مرحله نهایی ساخت دیوار ۸۲۸ کیلومتری در مرزهای این کشور با سوریه شده، جزئیات ساخت دیوار در مرزهای مشترک این کشور با ایران نیز در حال آشکار شدن است.

 اداره توسعه مسکن نخست وزیری ترکیه (TOKI) روز سه‌شنبه جزئیاتی را درباره این دیوار ۱۴۴ کیلومتری اعلام کرده است.  

مشاور مطبوعاتی «TOKI» روز سه‌شنبه گذشته در مصاحبه با «دویچه وله» گفت: ۵۷.۲ کیلومتر از این دیدار در طول مرزهای استان «آغری» و ۸۶.۸ کیلومتر آن در طول مرزهای استان «ایغدیر» ساخته می‌شود.

دویچه وله به نقل از این مقام ترکیه گزارش داد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دیوار نزدیک به مرز استان ایغدیر ظرف دو ماه به پایان خواهد رسید و دیوار مرزی نزدیک به استان آغری نیز تا پیش از آغاز فصل زمستان تکمیل خواهد شد.

اداره توسعه مسکن نخست وزیری ترکیه در بیانیه خود نوشت که احتمالا برخی از شرایط نامساعد سطح زمین ساخت این دیوار را با تأخیر مواجه خواهد کرد.

مقامات ترکیه روز چهارشنبه ۹ آگوست اعلام کردند که این کشور کار احداث دیوار مرزی با ایران را آغاز کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی گزارش داد که ترکیه ساخت «دیوار امنیتی» در مرزهای این کشور را با هدف جلوگیری از تردد شبه‌نظامیان کرد آغاز کرده است.

نظر شما