شناسهٔ خبر: 20809055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آموزش فلسفه برای نوجوانان در انتشارات مدرسه

انتشارات مدرسه با هدف ترویج تفکر فلسفی و آموزش روش‌های بهره‌گیری از اندیشه فلسفی مجموعه «آموزش فلسفه برای نوجوانان» را در دست تولید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کارگروه تخصصی تفکر و پژوهش این موسسه مدتی پیش طرح تولید مجموعه «آموزش فلسفه برای نوجوانان» را به تصویب رسانده است. این مجموعه در قالب پنج جلد کتاب ارایه خواهد شد و در چهار جلد نخست آن حوزه‌های چهارگانه اصلی فلسفه یعنی اخلاق، معرفت‌شناسی، متافیزیک، و منطق، مطرح شده و در جلد پنجم مسائل دنیای معاصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ساختار این مجموعه به گونه‌ای است که ابتدا یک داستان، خبر، و یا حتی یک عکس در معرض توجه خواننده قرار می‌گیرد و سپس با بحث کردن در مورد آن سوالاتی مطرح می‌شود که خواننده را به حوزه اندیشه فلسفی وارد می‌کند.

تالیف این مجموعه را مرتضی کربلایی‌لو عهده‌دار شده که تا کنون کار تالیف جلد اول مجموعه را به پایان رسانده است. مرتضی کربلایی‌لو بیشتر به داستان‌نویسی شهرت دارد و تا کنون آثاری را در حوزه ادبیات داستانی برای بزرگسالان و نوجوانان منتشر ساخته است. وی همچنین دارای مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه تریبت مدرس است و پیش از این کتاب «حدیث ضیف ابراهیم» (تاملی در وجود جمعی) را در حوزه فلسفه منتشر کرده است.

نظر شما