شناسهٔ خبر: 20807655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس:

تحول جدی و مثبتی در کابینه صورت نگرفته/ کابینه دوازدهم مسن‌تر هم شده است

عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم تبریز گفت: با اعلام کابینه مورد نظر توسط رئیس‌جمهور دیدیم که تحول جدی و مثبتی در کابینه صورت نگرفته است و نه تنها جوان‌گرایی در آن ندیدیم بلکه میانگین سنی بالاتر نیز رفته است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین فرهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: کابینه دولت یازدهم نقاط مثبت و منفی زیادی داشته که نقاط منفی کابینه بیشتر به چشم می‌خورد و البته حائز اهمیت‌تر نیز هست.

وی با تاکید به اینکه حل و رسیدگی به مسائل کشور نیاز به توان مدیریتی و توان اجرایی بالایی دارد، افزود: فرد منتخب در کابینه باید علاوه بر این توانایی‌ها یک فرد کارآمد و آگاه و زمان‌شناس باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: فردی که برای تصدی وزارت به مجلس معرفی می‌شود، باید برنامه‌ای در راستای خدمت، سنجش و ارزیابی داشته باشد، زیرا کابینه قبلی در این زمینه نقیصه‌هایی را در درون خود داشت.

وی با اشاره به اینکه انتظار و مطالبه همه مردم کشور رفع تمام نقیصه‌های کابینه قبلی است و از رئیس جمهور انتظار می‌رود با آگاهی هر چه تمام کابینه خود را تشکیل دهد،افزود: برای رفع این نقیصه نه توصیه به استفاده از افراد کم‌تجربه و بی‌تجربه داریم و نه اینکه افراد بی‌حال و حوصله و بی‌انگیزه پای کار بیایند،کابینه آینده باید متشکل از افراد کارآمد باشد.

فرهنگی متذکر شد: کابینه کارآمد در درون خود تجربه، دانش و جدیت را به همراه دارد و با این اصل به دور از سلایق سیاسی، زن و یا جوان بودن و از قومیت‌های مختلف، باید کابینه تشکیل شود و اولویت کاربلدی فرد باشد نه مسائل جناحی یا سیاسی.

وی به انتخاب افراد خادم برای خدمت‌رسانی به مملکت تاکید داشت و با بیان اینکه کابینه جدید هدف پیشبرد کارها را در زمان تعیین‌شده در اولویت خود قرار دهد، ابراز کرد: در حال حاضر خلاء موجود کشور مدیران کارآمد است که نیاز اصلی کشور روی این موضوع باید متمرکز شود، یعنی با ورود و انتخاب افراد کاربلد، توانمند و کارآمد می‌توان اثرات مثبتی در جامعه ایجاد کرد که این افراد می‌توانند یک جوان، زن و هر فرد کارآمد دیگری باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با اعلام کابینه مورد نظر توسط رئیس جمهور دیدیم که تحول جدی و مثبتی در کابینه صورت نگرفته است و نه تنها جوان‌گرایی در آن ندیدیم بلکه میانگین سنی، مسن‌تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان یکی از اعضای قوه مقننه انتظار تحولی به این شکل از دولت نداشتم، افزود: حال که چنین افرادی مدنظر رئیس جمهور شده، باید نمایندگان دقت لازم روی برنامه‌های ارائه شده وزاری منتخب رئیس جمهور داشته باشند تا بتوان از حداکثر خسارت پیشگیری کرد و راندمان‌های جدید ایجاد کرد.

انتهای پیام/ج/

نظر شما