شناسهٔ خبر: 20807067 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم کدام کشورها طول عمر بیشتری دارند؟

ورزش، روابط اجتماعی مطلوب و پرهیز از دود و الکل از عوامل مهم طول عمر مردمان این پنج کشور است.

صاحب‌خبر -

مردم در این 5 کشور طول عمر بیشتری دارند + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داشتن طول عمر بیشتر آرزوی هر فردی است. رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و استراحت و تفریح کافی از عوامل مهم در داشتن طول عمر بیشتر هستند. اما جایی که شما در آن زندگی می کنید نقش تعیین کننده ای در طول عمر شما دارد. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است مردم 5 کشور در صدر مردمانی در جهان هستند که دارای بیشترین طول عمر هستند.
در ادامه با این پنج کشور آشنا خواهید شد.

کره جنوبی
مردم کره جنوبی با متوسط عمر 90 سال در صدر این رده بندی قرار دارند. اقتصاد پویا و رو به رشد و در نتیجه خوشبینی مردم این کشور، دسترسی به خدمات پزشکی مطلوب و داشتن فشار خون کمتر در مقایسه با کشورهای غربی، باعث شده تا کره ای ها در رتبه نخست این رده بندی قرار بگیرند.
همچنین پیروی از رژیم غذایی سرشار از فیبر و ویتامین و ارتباطات قوی اجتماعی از عوامل دیگر طول عمر کره ای ها است.

ژاپن
با داشتن متوسط طول عمر 83 سال، ژاپنی ها در رده دوم این رده بندی قرار گرفته اند. جزیره ای با نام " اکیناوا " در ژاپن وجود دارد که به "سرزمین نامیرایان" مشهور است. طبق بررسی انجام شده در این جزیره و جزایر جنوبی ژاپن حدود 400 ژاپنی زندگی می کنند که سن آنها بیشتر از 100 سال است. رژیم غذایی حاوی سبزیجات، فعالیت های اجتماعی، حس تعلق خاطر و همچنین سطح پایین استرس از عوامل مهم طول عمر ژاپنی ها بشمار می رود.

اسپانیا
پیروی از رژیم مدیترانه ای، استفاده از روغن زیتون و سبزیجات باعث شده تا این کشور با متوسط عمر 82.8 سال در رتبه سوم قرار گیرد. همچنین تحرک زیاد مردم این کشور و تمیل بیشتر آنها به پیاده روی و استفاده از دوچرخه به جای ماشین از عوامل مهم طول عمر اسپانیایی است.

سنگاپور
سنگاپوری ها با متوسط عمر 81.3 سال در رده چهارم قرار دارند. زندگی در مناطق خارج از شهر، برخورداری از امکانات پزشکی پیشرفته، اعمال مالیات سنگین برای سیگار و الکل و همچنین سطح پایین استرس از عوامل مهم طول عمر سنگاپوری هاست.

سوئیس
کشور سوئیس به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای زندگی و همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهایی اروپا به شمار می رود. دسترسی آسان مردم در این کشور به مراکز سلامتی و بهداشت درجه 1 ، رعایت بهداشت از طرف مردم، خوشبینی و مصرف پنیر و لبنیات از عوامل مهم طول عمر سوئیسی ها و طول عمر متوسط 81 سال آنها است.

 انتهای پیام/

 راز طول عمر مردم برخی کشورها چیست؟

نظر شما