شناسهٔ خبر: 20806669 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیمانکاران مسکن مهر برای متقاضیان کیسه دوخته‌اند/ قیمت‌ واحدهای پردیس قطعی شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: بسیاری از پیمانکاران برای جیب متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند و با وجود تزریق منابع مالی هیچ سرعتی در تکمیل واحدها ندارند.

صاحب‌خبر -
پیمان کاران مسکن مهر برای متقاضیان کیسه دوخته‌اند  / دریافت 130 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی از ابتدای سال برای واحدهای مهر در پردیس / قیمت‌های مسکن مهر پردیس قطعی شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی   گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران پردیس در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه ظرف 10 روز آینده 2 هزار واحد مسکن مهر در فاز 8 در 9 نقطه متفاوت آماده افتتاح داریم، گفت: با افتتاح این واحدها بحث‌های خدمات رسانی در خیابان‌ها و معابر این مناطق گسترش می‌یابد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه  از نحوه کار پیمانکاران و سازندگان واحدهای مسکن مهر در فاز 8  ناراحت هستم،افزود:حدود 68 مورد در این پروژه به دلیل وجود معارض مشکل دار هستند، البته از برخی پیمانکاران نیز رضایت نسبی دارم ولی عمده آنها نتوانستند در موعد مقرر پروژه‌های خود را تحویل دهند.

 غفوری در ادامه تصریح کرد: حدود 50 درصد از واحدهای مسکن مهر در فاز 8 تا پایان سال به نتیجه و مابقی واحدها تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

 وی با بیان اینکه برخی از سازندگان واحدهای مسکن مهر خوب عمل نکردند،یادآور شد: کوتاهی آنها باعث شد حتی با تزریق منابع مالی افتتاح این واحدها به سال آینده موکول شود، در صورتی که هیچ مشکلی در حوزه ساخت و ساز وجود نداشت.

 غفوری در ادامه به فاز 3 مسکن مهر پردیس اشاره کرد و گفت: بین 7 تا 8 بلوک در این فاز باقی مانده که  به دلیل مسائل پیچیده و درخواست مالی اضافه از سوی پیمانکاران این واحد، دچار مشکل شده است، اما در حال حاضر با افزایش سقف تسهیلات و شارژ مالی که صورت گرفته در سه مرحله حدود تمامی واحدها در بلوک‌های مختلف به بهره برداری می‌رسند.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه برخی از پیمانکاران برای مردم کیسه دوخته‌اند، گفت: برخی از واحدها دچار معارض شده که این موضوع را از طریق دستگاه قضائی پیگیری کرده‌ایم و امیدوار هستیم این مشکل بزودی برطرف شود.

 وی یادآور شد: برخی از سازندگان واحدهای خود را رها کرده‌اند و بعضی از آنها نیز خواستار افزایش قیمت هستند، اما ما به قطعیت می‌گویم هیچ افزایش قیمتی در واحدهای مهر پردیس صورت نمی گیرد.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: تمامی قیمت‌های واحدهای مسکن مهر در پردیس  قطعی شده و الحاقیه آنها نیز مبادله شده،بنابراین چه از طرف دولت و چه از طرف سازندگان هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 غفوری تاکید کرد: با تزریق مالی که به تمامی مسکن‌های مهر انجام شده سرعت ساخت این واحدها افزایش می‌یابد و تا ابتدای سال آینده بخش عمده‌ای از مسکن‌های مهر به بهره برداری می‌رسند.

زیاده خواهی وزارت نیرو برای واگذاری شبکه‌های زیر بنایی

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های زیر بنایی از جمله آب، برق و گاز به شرکت عمران واگذار شده، گفت:  این در حالی است که تامین این شبکه‌ها باید به دستگاه‌های خدمات رسان واگذار شود.

 غفوری توضیح داد: در حال حاضر وزارت نیرو نیز به دلیل زیاده خواهی که دارد هزینه‌های اضافی برای تحویل شبکه‌های آب و برق درخواست کرده،این در حالی است که دستگاه‌های مختلف نباید هیچ مبالغ اضافی در تامین انشعاب آب مطالبه کند، همچنین در همه شهرهای مختلف باید شرکت‌های خدمات رسان خدمات زیر بنایی خود را با همان نرخ و کیفیت به واحدهای مسکن مهر تحویل دهند.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه به فاز 5 شهر پردیس اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از جنجالی ترین فازهای مسکن مهر در پردیس است و در حال حاضر با مسائلی از نظر کمیت و کیفیت روبرو است و من از این فاز به هیچ عنوان راضی نیستم.

غفوری اظهار داشت: حدود 1750 تا 2000 واحد در اختیار این شرکت قرار داد، اما تا به امروز 20 درصد از این واحدها آماده شده و 80 درصد آن که در شمال این فاز قرار دارد هنوز به مرحله ساخت نرسیده و بعید به نظر می‌رسد که این پروژه تا سال 1400 آماده شود.

 وی توضیح داد: از 10 هزار مسکن مهر در فاز 5 تنها 650 واحد تحویل داده شده که به هیچ عنوان روند مطلوبی نیست.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه به فاز 9 قدیم این شرکت اشاره کرد و گفت: تمامی واحدهای فاز9 قدیم باید در سال 91  تحویل داده می‌شد، اما به دلیل آنکه کار مهندسی دقیقی انجام نشده تحویل این واحدها نیز به مشکل برخورده است.

 وی با اشاره به اینکه دیوارهای این فاز در بارگذاری مشکل داشته است و به دلیل جانمایی نامناسب باعث شده که هر بار ساخت این واحدها به مشکل برخورد کند، افزود: در حال حاضر سعی کرده‌ایم با اطلاعات زمین شناسی و کار مهندسی تکمیل واحد مسکن مهر این فاز را در دستور کار خود قرار دهیم.

 غفوری در ادامه به متقاضیان مسکن مهری که مبالغ اضافه برای ساخت‌های واحدهای خود پرداخت کرده‌اند اشاره کرد و گفت: هر کسی مبلغ اضافه‌ای برای تکمیل واحدهای خود پرداخت کرده با کسب مجوز لازم به زودی مبالغ آنها باز گردانده می‌شود.

 وی در ادامه به فاز 11 پردیس اشاره کرد و گفت: این فاز روند خوبی داشته است و پیمانکاران زون 1 و 5 بسیار فعال هستند و سیستم فنی مطلوبی در این فاز قرار گرفته  و 33 هزار و 333 واحد در تمامی این زون‌ها در حال ساخت است.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه با اشاره به اینکه دست‌های پنهانی در واحدهای مسکن مهر در کار هستند،گفت: متاسفانه برخی از سودجویان سعی کرده‌اند با ایجاد یاس و نا امیدی در میان متقاضیان مسکن مهر پردیس برای آنها مشکلاتی ایجاد کنند و با خرید ارزان این واحدها کلاه برداری‌های بزرگی انجام دهند.

مسکن مهر خود را ارزان نفروشید

غفوری در ادامه توضیح داد: به متقاضیان تاکید می‌کنم که به هیچ عنوان واحدهای مسکن مهر خود را ارزان نفروشند زیرا ما سعی کرده‌ایم با ایجاد دسترسی‌های مختلف از جمله راه اندازی مترو و دسترسی تمامی فازها به اتوبان تهران به پردیس مسیر دسترسی و رفت و آمد را تسهیل کنیم.

 وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از پیمانکاران با دریافت شماره تماس متقاضیان سعی کرده‌اند مشکلاتی را ایجاد کنند و  با ایجاد دروغ‌های بزرگ واحدهای متقاضیان مسکن مهر را از دست آنها در بیاورند به طوری که به گفته فرمانده نیروی انتظامی دو فقره بازداشت طی چند ماه گذشته به دلیل کلاهبرداری‌های میلیاردی صورت گرفته است.

غفوری در ادامه به مشکلات مالیاتی واحدهای مسکن مهر در پردیس اشاره کرد و گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی به صورت غیر قانونی حساب خزانه این شرکت را بسته ،این در حالی است که باید مالیات این شرکت با فرمول مسکن مهر محاسبه شود و برای بخش‌های آماده سازی نباید هیچ مالیاتی پرداخت شود.از سال 91 حدود 4 میلیارد تومان برای پرداخت مالیات از حساب ما برداشت شده است.

 مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه 130 میلیارد تومان از ابتدای سال اوراق خزانه اسلامی دریافت کرده‌ایم،گفت: شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی کامل برای شفاف سازی هزینه‌های خود دارد و تا به امروز 30 میلیارد تومان یارانه نقدی طی 4 مرحله به شرکت عمران پرداخت شده است.

 تامین ضامن برای فروش اقساطی مسکن مهر منتفی شد

 مدیر عامل شرکت عمران پردیس در ادامه به ساخت خدمات روبنایی در بلوک‌های مختلف از جمله مدارس، مسجد و کلانتری اشاره کرد و گفت: طی 14 ماه گذشته 5 مدرسه تحویل داده شده و 23 مدرسه نیز در دست ساخت قرار دارد، همچنین 5 مسجد نیز در فازهای مختلف در حال ساخت است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با اشاره به اینکه با آسان سازی فروش اقساطی سعی کرده‌ایم سرعت ساخت واحدهای مسکن مهر را افزایش دهیم، گفت: با رایزنی‌هایی که با بانک مسکن صورت گرفت مقرر گردید ارائه سفته برای فروش اقساطی کافی باشد و متقاضیان دیگر به فکر تامین ضامن نباشند.

هیچ کس نباید ادعای افزایش قیمت در پردیس داشته باشد

ابراهیم نظری نیا عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس در ادامه این نشست با بیان این‌که دو پیمانکار فاز 8 مسکن مهر پردیس به دلیل بدهکاری و  مشکلات شخصی کار را رها کرده‌اند، افزود : این فاز شامل 28 هزار واحد است که تاکنون 3500 واحد آن افتتاح شده است.

نظری نیا تصریح کرد: بر اساس این برنامه، همه واحدهای فاز 8 تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی افزود: همه قیمت‌های مسکن مهر پردیس نهایی شده و بحثی درباره افزایش قیمت‌ها نداشته و هیچ کس نمی‌تواند در این رابطه ادعایی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های زیر بنایی از جمله آب، برق و گاز به شرکت عمران واگذار شده، گفت:  تأمین این شبکه‌ها باید به دستگاه‌های خدمات رسان واگذار شود.

نظری نیا توضیح داد: در حال حاضر وزارت نیرو نیز به دلیل زیاده خواهی که دارد هزینه‌های اضافی برای تحویل شبکه‌های آب و برق درخواست کرده، این در حالی است که دستگاه‌های مختلف نباید هیچ مبالغ اضافی در تأمین انشعاب آب مطالبه کنند، همچنین در همه شهرهای مختلف باید شرکت‌های خدمات رسان خدمات زیر بنایی خود را با همان نرخ و کیفیت به واحدهای مسکن مهر تحویل دهند.

 انتهای پیام /

نظر شما