شناسهٔ خبر: 20802854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک تصویر، یک نگاه/ "شیر و موش" وصف حال نظامیان سعودی!

حملات نظامیان سعودی به شهر العوامیه در شرق عربستان از سه ماه پیش و تخریب هدفمند منازل مردم بی‌دفاع این شهر که زادگاه شهید مقاوم، شهید نمر است،‌همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

یک تصویر، یک نگاه/ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نظامیان آل سعود در قبال کسانی که با آنها می‌جنگند،‌ رفتار و موضع متفاوتی دارند به طوری که آنها در مقابل رزمندگان یمنی که سلاح‌های کاملا ساده در اختیار دارند،‌ هیچ حرفی برای گفتن ندارند و به محض هر حمله یمنی‌ها به مواضع و پایگاه‌هایشان،‌فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند،‌اما همین نظامیان در العوامیه شهری شیعه‌نشین در شرق عربستان رفتار متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

نظامیان سعودی بیش از سه ماه است که شهر العوامیه را آماج حملات خود قرار داده‌اند، آنها به بهانه دروغ توسعه العوامیه،‌محله المسوره که یک محله قدیمی و تاریخی است و یادآور مبارزات قهرمان شهید مردم عربستان یعنی شهید النمر است،‌به تخریب هدفمند منازل مردم دست می‌زنند و تاکنون صدها واحد مسکونی را با خاک یکسان کرده‌اند و در این میان هیچ باکی از تخریب مساجد و حسینیه‌ها و مراکز عبادتی و مقدس مردم ندارند.

سبوعیت و بی‌رحمی نظامیان سعودی در مقابل مردم عربستان در حالی است که آنها در مقابل رزمندگان بی‌‌ادعای یمنی هیچ حرفی برای گفتن ندارند و تنها گزینه‌ای که در مقابل آنها در پیش می‌گیرند، یک گزینه بیشتر نیست و آن هم فرار است،‌ تا جایی که یک فعال عربستانی در فضای مجازی، نظامیان سعودی را به موش در مقابل رزرمندگان یمنی و شیر در مساجد شیعیان بی‌دفاع العوامیه تشبیه کرده است.

تصاویری که از نظامیان سعودی منتشر شده در کنار ویدئوهایی که به اشتراک گذاشته شده است،‌ اوج توحش نظامیان سعودی در مقابل مردم عربستان و هتک حرمت مقدسات اسلامی از سوی آنها را نشان می‌دهد.

یک تصویر، یک نگاه/

 در این تصویر، نظامیان سعودی با یورش به مسجدی در العوامیه ضمن هتک حرمت این مکان مقدس و تخریب آن، به تصاویر شهید انقلابی عربستانی، شهید النمر اهانت می‌کنند، آنها در سرکوب مردم العوامیه و ویران کردن شهرشان هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند و هنگام ارتکاب جنایات به سر دادن شعارهای طایفه‌ای و فرقه‌ای دست می‌زنند.

 هر چند نظامیان سعودی در مقابل مردم عربستان و سرکوب آنها هیچ رحم و مروتی از خود نشان نمی‌دهند و به قول یک کاربر عربستانی در مساجد العوامیه همچون شیر هستند، اما در مقابل رزمندگان یمنی، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند تا نشان دهد آنها در میدان نبرد هیچ حرفی برای گفتن ندارند،‌ولی به اصطلاح در خانه خود شیر هستند.

یک تصویر، یک نگاه/

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

تفسیری از اوضاع جنگ عربستان و یمن

 

نظر شما