شناسهٔ خبر: 20801196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

مقامات نظامی و سیاسی در واکنش به شهادت محسن حججی تأکید کردند

انتقام از داعش

صاحب‌خبر -

شرق: شهادت محسن حججی از مدافعان حرم و نحوه شهادت او، بازتاب گسترده‌ای در میان مقامات سیاسی و هنرمندان و کاربران فضای مجازی داشت. شهید حججی، ۱۸ مرداد در منطقه تنف مرز سوریه و عراق، پس از دو روز اسارت، به دست نیروهای داعش سر بریده شد. داعش روز چهارشنبه گذشته پس از انتشار فیلمی که ادعای به‌ اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که او را به شهادت رسانده است. شهید محسن حججی، 25ساله بود. او اهل نجف‌آباد اصفهان و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود. شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت‌زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پردازد. او یک فرزند دوساله داشت. 
واکنش مقامات سیاسی
 به شهادت  محسن حججی
علی لاریجانی، رئیس مجلس در پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود، شهادت محسن حججی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «شهادت رزمنده سرافراز، مدافع حرم محسن حججی به دست نیروهای تکفیری داعش بار دیگر خوی وحشیگری این ددمنشان را به تصویر کشید». اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور نیز در صفحه توییتر خود، نوشت: «شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی تسلیت باد. به امید نابودی‌ تروریست‌های داعشی». عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز در اینستاگرام خود، نوشت: «آسمانی‌شدن یکی دیگر از فرزندان رشید و برومند میهن اسلامی به دست گروهک ذلیل و ددمنش و تروریستی داعش در حین اسارت را به خانواده آن شهید والامقام و تمام ملت بزرگوار و آگاه ایران تسلیت عرض می‌نمایم. خون پاک و مطهر این شهید و سایر شهیدان سرافراز دفاع از کیان و حریم عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گواهی صادق و گویا بر تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری و هوشمندی همه مسئولان نظام اعم از کشوری و لشكری بر دفع شر و فتنه فاسقان به منظور افزایش امنیت و رفاه و آسایش همه مردم ایران بدون هیچ تبعیضی است. درود و سلام بی‌پایان بر جوانمردانی که بدون منت دنیوی و برای رضای حق‌تعالی و پاسداشت منزلت و کرامت هم‌وطنان خود رنج غربت را تحمل کرده و اجازه دست‌اندازی دشمن به سرحدات و مرزهای جغرافیایی و ملی را نمی‌دهند و مظلومانه شهد شیرین شهادت را مستانه سر می‌کشند».
محمدجواد ظریف هم در اینستاگرام خود یاد این شهید مدافع حرم را گرامی داشت و نوشت: «درود خدا بر نخل‌های بی‌سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم کردند. سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست‌های تکفیری و حامیانشان کردند».
سخنگوی وزارت خارجه هم در پیامی اسارت و شهادت محسن حججی را به خانواده آن شهید و مردم ایران تسلیت گفت. به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی گفت: «بدون شک رمز و راز مکتوم عشق‌ورزی جوانان برومند مدافع حرم، برگرفته از غیرت، آزادگی، ایمان، آگاهی و ضمیر پاک این عزیزان است و برکت این ستیز مستمر در مبارزه‌ای بی‌امان با تروریسم تکفیری داعش، تلاش برای ثبات، امنیت و آرامش در مرزهای ایران‌زمین و عزت و اقتدار برای مردم مسلمان منطقه و تلاشی برای شکست‌های پی‌درپی داعش بوده است. اینک بر تمامی ماست تا با فریادی رسا و بلند، بار دیگر بر سر این سوداگران مرگ و ترور و مروجین افراط‌گرایی و تروریسم بانگ برداریم و پرده تزویر از چهره ناپاک و ریاکارانه آنان در برابر افکار عمومی جهان برگیریم».
چه غوغایی است در این عکس! 
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور نهاوندیان در صفحه توییتر خود با انتشار تصویر محسن حججی که بنا بر اعلام رسانه‌ها لحظاتی قبل از شهادتش است، نوشت: «چه غوغایی است در این عکس!» محمد نهاوندیان، در توییت دیگری هم نوشت: «این چشم چه می‌بیند؟ این نگاه چه می‌گوید؟ این صلابت و آرامش از کجاست که خنجر آخته قساوت و خون‌خواری را این‌چنین به خفت و خواری کشانده است؟ این تصویر، گواه صادق شکست آنهایی است که با صرف‌ میلیاردها دلار کوشیدند چهره خشن و خون‌ریزی از اسلام به جهانیان ارائه کنند. اینک، این تصویر، مهر بطلان این دروغ بزرگ است: باز هابیل و قابیل؛ باز یحیی و کاهنان، باز صعصعه و خوارج، باز حر و شمر و باز اسلام، ایستادگی و عقل و عدل». حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای دولت یازدهم هم در توییتی نوشت: «تو با آن سرور چه سر و سری داشتی سویش چنین به سر دویدی». محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در توییتی نوشت: «محسن حججی از «سر» گذشت اما سرگذشت او در دل آزادگان جهان ماندگار شد. انتقام او را به‌زودی خواهیم گرفت».
سردار سلیمانی: تا نابودی آخرین نفر داعش از پای نخواهیم نشست
فرمانده سپاه قدس در پیامی شهادت محسن حججی را تسلیت گفت. به گزارش ایلنا، متن پیام سردار قاسم سلیمانی به این شرح است: «پس از شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه تروریستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد. مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن‌کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت. این نوع جنایت‌ها که تاکنون‌ هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌ای که در بر خواهد داشت، اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک‌کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد کرد. به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست. ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر نمود تا جای‌جای اراضی اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر کنیم. 
این‌جانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان
امام‌ حسین(ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید، تبریک عرض می‌کنم زیرا نام خانواده شهید‌پرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین گردید و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است. ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای ما مقرر فرماید».
سردار پاکپور:
 انتقام خون شهید حججی را خواهیم گرفت
فرمانده نیروی زمینی سپاه هم به مناسبت شهادت شهید محسن حججی، عضو لشکر هشت نجف اشرف در سوریه، پیام تسلیتی صادر کرد. در پیام سردار محمد پاکپور آمده است: «محسن جان، به تو اطمینان می‌دهم هم‌رزمانت در لشکر هشت نجف و نیروی زمینی سپاه، همان‌طور که در تمام صحنه‌ها برای ایجاد امنیت مردم عزیزمان و برای دفاع از حریم حرم آل عبا سر از تن نشناخته و شبانه‌روز در این راه فداکاری و دفاع می‌کنند، برای انتقام از خون سرخ تو نیز چشم نبسته و آنها را به سزای اعمال ننگین خود خواهند رساند».
واکنش هنرمندان به شهادت محسن حججی
نوید محمدزاده با انتشار عکسی از شهید محسن حججی در اینستاگرام خود نوشت: «یه نگاه‌هایی هست که تا ابد تو ذهن آدم می‌مونه. تسلیت. انسانم آرزوست». باران کوثری، محمدحسین مهدویان، اشکان خطیبی، امیر جعفری، الهام پاوه‌نژاد، محسن کیایی و رضا گوران دیگر هنرمندانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. 
پیام همسر شهید محسن حججی
همسر شهید محسن حججی، پیامی کوتاه درباره این شهید منتشر کرد. به گزارش فارس متن پیام به این شرح است: «همسرم رفت که بگوید امام خامنه‌ای تنها نیست... رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند... اگه کسی خواست اشکی برای همسرم بریزد به اشکش هدف بدهد. برای حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کند... همه زیر لب فقط بگویید امان از دل زینب(س)... راهش را ادامه بدهید... دعا کنید خدا به من هم صبر بدهد...».
تهدید دوباره داعش
همچنین به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، روز پنجشنبه گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی ضدایرانی، ایران را تهدید به حملات تروریستی جدید کرد. در این ویدئو چند تروریست داعشی به ‌زبان فارسی، از هواداران خود می‌خواهند، اگر نمی‌توانند به این گروه تروریستی در عراق و سوریه بپیوندند، دست به انجام عملیات تروریستی علیه ایران بزنند. داعش در این ویدئو صحنه‌هایی از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی منتشر کرد. 

نظر شما