شناسهٔ خبر: 20800951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه چینی: پکن در حمله کره شمالی به آمریکا، بی طرف بماند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و بدمینستر، این اظهارنظر روزنامه بانفوذ گلوبال تایمز در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با تشدید لفاظی های خود علیه کره شمالی، گفت: احتمالا تهدید قبلی وی برای فروریختن آتش و خشم بر پیونگ یانگ در صورت شروع حمله، به اندازه کافی شدید و تند نبوده است.
پکن، مهم ترین متحد و شریک بازرگانی کره شمالی، ضمن تاکید مجدد بر درخواست هایش برای برقراری آرامش در جریان بحران کنونی، از آزمایش های مکرر هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و همچنین رفتارهای کره جنوبی و ایالات متحده مانند برگزاری رزمایش ها که به منزله تشدید تنش ها در این منطقه می باشد، ابراز خشم کرده است.
گلوبال تایمز که با وجود داشتن خوانندگان زیاد، نماینده سیاست های دولت چین نیست، در یک سرمقاله نوشت: چین باید آشکار سازد که در صورت شلیک موشک کره شمالی برای تهدید خاک ایالات متحده و اقدام تلافی جویانه ایالات متحده، بی طرف باقی خواهد ماند.
این روزنامه افزود: اما در صورتی که ایالات متحده و کره جنوبی اقدام به حمله و برای سرنگونی حکومت کره شمالی و تغییر نقشه سیاسی شبه جزیره کره تلاش کنند، چین مانع آنان خواهد شد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) روز پنجشنبه اعلان کرد که طرح های ارتش این کشور برای شلیک چهار فروند موشک میان برد به نزدیک جزیره گوام که از آسمان ژاپن خواهند گذشت، در میانه ماه اوت (جاری) تکمیل خواهد شد.
ترامپ گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از مجازات این سخنان وحشتناک و همچنین نادیده گرفتن آمریکا، نمی تواند بگریزد.
اما جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اندکی پس از انتشار سخنان ترامپ گفت که ایالات متحده هنوز رویکرد دیپلماتیک به تهدید کره شمالی را ترجیح می دهد و بروز جنگ فاجعه بار خواهد بود.
وی در عین حال گفت که ایالات متحده آماده نشان دادن واکنش به اقدام خصومت آمیز کره شمالی است.
اروپام**1486**1908
ترجمه: محسن شریفی**ناشر : افشار دارابی

انتهای پیام /*

نظر شما