شناسهٔ خبر: 20800110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش‌ها به شهادت مدافع حرم

دنیای اقتصاد: به‌دنبال شهادت مدافع حرم محسن حججی، روز گذشته جمعی از مقامات کشور به شهادت او به‌دست نیروهای داعش واکنش نشان دادند. او دوشنبه هفته پیش در عملیاتی که نزدیک مرز سوریه با عراق صورت گرفت به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به دست آنها به شهادت رسید. به‌دنبال آن داعش تصاویری از به شهادت رساندن این رزمنده ایرانی را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

 

شهید مدافع حرم «محسن حججی» یکی از نیروهای لشکر زرهی 8 نجف اشرف و یکی از نیروهای فعال موسسه شهید احمد کاظمی بود. از این شهید بزرگوار یک فرزند ۲ ساله به یادگار مانده است. به گزارش میزان، لشکر ۸ تاکنون ۱۰ شهید را در راه تامین امنیت کشور با عنوان مدافع حرم در سوریه تقدیم کرده است. پس از انتشار تصویر شهید حججی در چنگال داعش و انتشار خبر شهادت او چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری کشورمان پابه‌پای کاربران شبکه‌های اجتماعی به شهادت شهیدمحسن حججی واکنش نشان دادند. در همین حال، به‌دنبال شهادت این رزمنده مدافع حرم، به دست نیروهای تکفیری داعش، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت یازدهم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دولت یازدهم، علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت یازدهم در پست‌های جداگانه‌ای در فضای مجازی نسبت به شهادت او واکنش نشان دادند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود، شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججی به دست نیروهای تکفیری داعش را تسلیت گفت. اسحاق جهانگیری در صفحه توییتر خود شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی را تسلیت گفت و نوشت: به امید نابودی تروریست‌های داعشی. محمد نهاوندیان در صفحه توییتر خود با انتشار تصویر محسن حججی مدافع حرم که بنا بر اعلام رسانه‌ها لحظاتی قبل از شهادتش است، نوشت: چه غوغایی است در این عکس! به گزارش «ایسنا» نهاوندیان در ادامه نوشت: اینک، این تصویر، مهر بطلان این دروغ بزرگ است: باز هابیل و قابیل؛ باز یحیی و کاهنان، باز صعصعه و خوارج، باز حر و شمر و باز اسلام، ایستادگی و عقل و عدل. محمدجواد ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه در دولت دوازدهم نیز در پیامی اینستاگرامی یاد و خاطره محسن حججی، شهید مدافع حرم را گرامی داشت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه نیز در پیامی اسارت و شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدافع حرم «محسن حججی» توسط گروه‌های تروریستی-تکفیری در سوریه را به خانواده آن شهید بزرگوار و مردم آزاده ایران تسلیت گفت. سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت شهادت شهید محسن حججی عضو لشکر 8 نجف اشرف در سوریه پیام تسلیتی صادر کرد. در همین رابطه مقامات و شخصیت‌های دیگر کشورمان از جمله سردار قاسم سلیمانی فرماندهی سپاه قدس نیز بیانیه‌ای صادر کردند.

نظر شما