شناسهٔ خبر: 20799797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سرباز جامانده از کربلا

انتشار تصویر اسارت محسن حججی که به دست داعش به شهادت رسید، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت

صاحب‌خبر -

شهروند| انتشار تصویر محسن حججی یکی از اعضای لشکر 8 زرهی نجف اشرف که به جهت ماموریت مستشاری در مرز عراق و سوریه هدف شبیخون گروه تروریستی داعش قرار گرفت و به اسارت این گروه درآمد، موج گسترده‌ای از واکنش‌های داخلی را به دنبال داشته است.
رسانه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش ازجمله خبرگزاری اعماق روز چهارشنبه، ۱۸ مردادماه برای نخستين‌بار با انتشار تصاویری خبر شهادت محسن حججی را اعلام کردند. پس از تأیید این خبر توسط منابع داخلی اعلام شد که شهید حججی از اعضای لشکر ۸ زرهی نجف اشرف بوده و در درگیری‌های منطقه تنف در منطقه مرزی سوریه، اردن و عراق به اسارت نیروهای داعش درآمده است. گروه تروریستی داعش هنوز تصویری از نحوه شهادت محسن حججی منتشر نکرده اما گفته شده که تروریست‌های داعشی محسن حججی را سر بریده‌اند.
دو روز پس از اسارت، تصویر محسن حججی در حالی منتشر شد که یکی از تروریست‌های داعش او را با لباس رزم به جلو پیش می‌راند. داعشی حاضر در تصویر بسیار مضطرب و هیجان‌زده است در حالی ‌که محسن حججی نگاه مطمئن و آرامی دارد. «روزنامه شهروند» نمی‌تواند صحت تصویر منصوب به صحنه اسارت را تایید کند.  
صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب نیز با انتشار پوستری  از «محسن حججی» که به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و به دست آنها کشته شد، واکنش نشان داد. در تصویری که از سوی صفحه اینستاگرام رهبر معظم انقلاب منتشر شده، قسمتی از سخنان معظم‌له زیر پوستری از شهید حججی انتشار یافته که نوشته است: «جوانان مدافع حرم چهره درخشانی از اسلام نشان دادند.»
در میان مقامات ایرانی که به شهادت محسن حججی واکنش نشان دادند، اظهارات سرلشکر قاسم سلیمانی بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفته است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی که به همین مناسبت منتشر کرده، اعلام کرد که انتقام این جنایت توسط فرزندان امت حزب‌الله گرفته خواهد شد.
در پیام سرلشکر قاسم سلیمانی آمده است: پس از شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری-‌وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه تروریستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد. مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن‌کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت.
به گفته فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته، تنها نتیجه‌ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک‌کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد كرد.
سرلشکر سلیمانی در ادامه این پیام افزوده است: به حلقوم بریده این شهید عزیز و تمامی شهیدان راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست. ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم، اما ارتکاب این جنایت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر كرد تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر كنيم.
فرمانده سپاه قدس در پایان می‌افزاید: اینجانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان امام حسین(ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید، تبریک عرض می‌کنم؛ زیرا نام خانواده شهیدپرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین شد و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است. ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای ما مقرر فرماید. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری در حساب اینستاگرامی خود، شهادت «محسن حججی» رزمنده مدافع حرم را به خانواده این شهید سرافراز تسلیت گفت.
در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججی به دست نیروهای تکفیری داعش، بار دیگر خوی وحشیگری این ددمنشان را به تصویر کشید.
شهید بزرگواری که در راه مبارزه با متجاوزان کوردل به حریم اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام، سرافرازانه به سیدالشهدا(ع) اقتدا کرد. برای خانواده این شهید عزیز، صبر و اجر از درگاه خداوند مسألت دارم.»
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در صفحه تويیتر خود شهادت محسن حججی را تسلیت گفت و نوشت: شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی تسلیت باد. به امید نابودی تروریست‌های داعشی.
محمد نهاوندیان در صفحه توییتر خود با انتشار تصویر محسن حججی مدافع حرم نوشت: چه غوغايی است در این عکس! رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در توییتی دیگر نوشت: این چشم چه می‌بیند؟ این نگاه چه می‌گوید؟ این صلابت و آرامش از کجاست که خنجر آخته قساوت و خونخواری را این‌چنین به خفت و خواری کشانده است؟ این تصویر، گواه صادق شکست آنهایی است که با صرف میلیاردها دلار کوشیدند چهره خشن و خونریزی از اسلام به جهانیان ارایه کنند.
نهاوندیان در ادامه نوشت: اینک، این تصویر، مهر بطلان این دروغ بزرگ است: باز‌ هابیل و قابیل؛ باز یحیی و کاهنان، باز صعصعه و خوارج، باز حر و شمر و باز اسلام، ایستادگی و عقل و عدل.
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود یاد شهید مدافع حرم «محسن حججی» را گرامی داشت و نوشت: کجایید ‌ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی؛ درود خدا بر نخل‌های بی‌سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم كردند.
سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل بیت علیهم‌السلام که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست‌های تکفیری و حامیانشان کردند.
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری نیز در صفحه توییتر خود ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن حججی به دست تروریست‌های داعش نوشت: تو با آن سرور چه سر و سری داشتی سویش چنین به سر دویدی. از شهید مدافع حرم محسن حججی همسر و یک فرزند دو ساله به یادگار مانده است، همسر شهید محسن حججی طی پیامی در پی شهادت شهید حججی به دست نیروهای تکفیری داعش گفته است: «همسرم رفت که بگه امام خامنه‌ای تنها نیست. رفت که بگه هنوزم مردان خدایی هستند، اگه کسی خواست اشکی واسه همسرم بریزه به اشکش هدف بده‌. واسه حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کنه، همه زیر لب فقط بگید امان از دل زینب، راهشو ادامه بدید، دعا کنید خدا به منم صبر بده.»

نظر شما