شناسهٔ خبر: 20799013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

ارتش سوریه به مرزهای اردن رسید

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل حومه حمص از لوث تروریست‌های داعشی به پیشروی خود به سمت دیرالزور ادامه می‌دهند تا به محاصره طولانی‌مدت این شهر پایان دهند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم در دمشق، نیروهای ارتش سوریه سرانجام توانستند پس از یک عملیات طولانی و گسترده، حومه شرقی حمص را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کنند.



نیروهای ارتش و همپیمانان در حال حاضر به سمت بیابانی که بین دیرالزور و حومه حمص قرار دارد،‌یعنی مساحت‌های باقی‌‌مانده تا دیرالزور پیشروی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به فاصله حدود 80 کیلومتری مرکز شهر دیرالزور رسیده‌اند، هدف مهم نیروها از این عملیات،‌ شکستن حلقه محاصره دیرالزور و سرکوب تروریست‌های داعشی است.

ارتش سوریه به مرزهای اردن رسید

ارتش سوریه با پاکسازی کامل حومه شرقی السویداء و رسیدن به مرزهای اردن و سوریه دستاورد جدیدی کسب کرد، نیروهای ارتش توانستند بخش‌های وسیعی را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند و وضعیت مرزها را به وضعیت قبلی پیش از اشغال برگردانند.

نیروهای ارتش سوریه توانستند 1300 کیلومتر مربع از مناطق و ارتفاعات موجود در حومه السویداء و نیز تمام پاسگاه‌های مستقر در مرزهای مشترک با اردن را به کنترل کامل خود درآورند تا به این ترتیب تمام خطوط امداد‌رسانی به گروه‌های تروریستی قطع شود که از بیابان به عنوان گذرگاهی برای رساندن سلاح و تروریست از جبهه جنوبی به درعا و غوطه شرقی استفاده می‌کردند،‌فضاهایی که بین حومه شرقی دمشق و حومه‌های درعا و السویداء‌ از طریق بیابان پاکسازی شده است،‌یک نقطه راهبردی بسیار مهم است و با این دستاورد ارتباط تروریست‌ها میان درعا و قنیطره قطع شد.

گروه‌های تروریستی موسوم به مغاویر الثوره و جیش احرار العشائر که از حمایت کامل آمریکا و اردن برخوردارند، در پی عملیات ضربتی ارتش سوریه از حومه السویداء‌ سمت اردن گریختند-از همانجایی که آموزش دیده و به سوریه آمده بودند- اردن منبع اساسی تسلیحات گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه قلمداد می‌شود.

در شرق سوریه هم تانک‌های ارتش سوریه جاده منتهی به فرودگاه نظامی دیرالزور را هموار کرده است، نیروهای ارتش در منطقه المقابر پیشروی کرده و پس از حفر خندقی به طول 270 متر با هدف فراهم کردن زمینه شکستن حلقه محاصره محله‌های شرقی دیرالزور که همچنان در محاصره داعشی‌هاست،‌ به اواسط جاده فرودگاه رسیدند،‌از آن سو هم نیروهای ارتش از سمت السخنه و حومه الرقه در حال پیشروی به سمت دیرالزور هستند.

تروریست‌های داعشی تلاش کردند به مواضع ارتش در غرب شهر در محورهای البغلیه و تپه ام عبود با هدف مانع‌تراشی در برابر پیشروی نیروها به شهر دیرالزور حمله کنند که ارتش با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای آن را دفع کرد.

از الرقه هم خبر می‌رسد که درگیری گروه‌های کردی موسوم به سوریه دموکراتیک با داعشی‌ها در بخش قدیمی شهر ادامه دارد و ارتش و همپیمانان هم به عملیات خود به سمت آخرین دژ داعش در حومه شرقی الرقه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم 44 تروریست داعشی در حومه الرقه و 35 نفر دیگر در حومه شرقی حمص طی 24 ساعت اخیر در عملیات ارتش به هلاکت رسیده‌اند.

در جبهه شرقی پایتخت هم یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت اعضای یک گروه مسلح در شهرک عین ترما در حمله دقیق موشکی ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

خبر دیگر اینکه یک پهپاد متعلق به گروه‌های تروریستی تکفیری اقدام به پرتاب بمب بر سر مردم بی‌دفاع شهرک محاصره شده فوعه در حومه شمالی ادلب کرد تا تکفیری‌ها بار دیگر آتش‌بس را نقض کنند.

نظر شما