شناسهٔ خبر: 20742954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل تغذیه وزارت بهداشت در گفت و گو با ایرنا:

70 هزار کودک دچار سوءتغذیه پشت نوبت خدمات حمایتی هستند

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 150 هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور شناسایی شده اند که باید تحت پوشش سبد غذایی حمایتی قرار گیرند اما فقط حدود نیمی از آنها تحت پوشش بوده و حدود 70 هزار نفر این کودکان پشت نوبت حمایت تغذیه ای هستند.

صاحب‌خبر -

زهرا عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه پنجم، وزارت بهداشت، سبد غذایی مطلوب گروه های مختلف را تعریف کرده، هدف از تعریف این سبدهای غذایی این است که گروه های فقیر و کم درآمد که در معرض سوء تغذیه هستند با حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی تحت حمایت غذایی قرار گیرند.
وی گفت: بر این اساس، وزارت بهداشت گروه های آسیب پذیر و دچار سوء تغذیه را شناسایی کرده و برنامه حمایت غذایی را با همکاری نهادهای حمایتی اجرا می کند، یکی از این اقدامات، برنامه مشترک حمایت از رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال است که با تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت و کمیته امداد اجرا می شود تا این کودکان سبد غذایی مطلوب را دریافت کنند.
وی افزود: بر اساس این برنامه ، بهورزان که در خانه های بهداشت سراسر کشور مشغول هستند، وضعیت تغذیه کودکان زیر پنج سال را بررسی و مشخص می کنند، در صورتی که سوء تغذیه این کودکان خفیف باشد و با آموزش و مشاوره بر طرف شود در این زمینه اقدام می کنند، اما اگر سوء تغذیه شدید بود و مشکل با آموزش و مشاوره حل نشد، این کودکان به کمیته امداد معرفی می شوند تا تحت حمایت تغذیه ای قرار گیرند.
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: کمیته امداد بر اساس تفاهمنامه همکاری که با وزارت بهداشت دارد، سبد غذایی مطلوب تعریف شده را به صورت رایگان در اختیار این کودکان قرار می دهد، اما به علت محدودیت اعتباری و مالی نمی تواند همه این کودکان زیر پنج را تحت پوشش قرار دهد و متاسفانه تعدادی از این کودکان پشت نوبت مانده اند.
وی درباره تعداد کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه به خبرنگار ایرنا گفت: مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد که حدود 150 هزار کودکان دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارند که کمیته امداد حداکثر توانسته بین 70 تا 80هزار نفر از آنها را تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای قرار دهد و بقیه پشت نوبت هستند.
عبداللهی افزود: تلاش وزارت بهداشت و کمیته امداد این است که با پیگیری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعتبار کافی برای حمایت از تامین سبد غذایی مطلوب این کودکان تامین شود تا بقیه این کودکان نیز تحت پوشش قرار گیرند.
خبرنگار: افشین شاعری ** انتشار: علی حبیبی
اجتمام(4)* 3063 **1569
برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

کد خبر: 82623227 (6109928)
تاریخ خبر: 16/05/1396 ساعت: 9:3
ارسال به دوستان
نام:
ایمیل گیرنده:
برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید
Captcha:

نظر شما