شناسهٔ خبر: 20741636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

گلوله باران پیاپی ارتش عربستان علیه عوامیه/ یک شهید، چندین مجروح و بازداشت یک تن دیگر

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گلوله باران العوامیه همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین گلوله باران ارتش عربستان علیه این منطقه دست کم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، در گلوله باران پیاپی ارتش عربستان یکی از اهالی شهر العوامیه شهید و چند تن دیگر زخمی شدند، در همین حال منابع سعودی از بازداشت یک تن دیگر خبر دادند.

محکومیت اقدامات نیروهای امنیتی سعودی در العوامیه و منع رسانه ها از تحقیق در این خصوص در روزنامه های غربی ادامه دارد.

رژیم عربستان نبردی مخفیانه در منطقه العوامیه اجرا می کند که با سفر دونالد ترامپ به ریاض در ماه مه گذشته آغاز شد. این در حالی است که اتفاقات این منطقه با پوشش کمرنگ رسانه ها چه در داخل و چه در خارج از عربستان همراه است.

روزنامه ایندیپندت انگلیس در خبری اعلام کرد، بر اساس گفته های فعالان محلی سعودی که با آنها مصاحبه هایی ویژه انجام داده است، اطلاعاتی درباره آنچه در العوامیه رخ می دهد بدست آورده است.

ایندیپندت به نقل از اهالی العوامیه تاکید کرد، در اثر گلوله باران شهر و شلیک تک تیراندازها، حدود 25 نفر شهید شدند.

این روزنامه در ادامه افزود: بسیار سخت است که در مورد اطلاعات مربوط به العوامیه تحقیق کرد، زیرا رسانه های غربی حق ورود یا نزدیک شدن به این منطقه را بدون همراهی طرف‌های امنیتی سعودی ندارند. بنابراین این مسئله نشان می دهد که جهان، اخبار مربوط به تحولات منطقه العوامیه را تنها از طریق رسانه های رسمی و دولتی عربستان بدست می آورند.

این در حالی است که تصاویری که فعالان در شبکه های ارتباط جمعی منتشر کرده اند، میزان خرابی های به بار آمده در محله های العوامیه را در اثر حملات سعودی ها نشان می دهد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با استناد به سخنانی از اهالی العوامیه افزود، نیروهای امنیتی به خانه هایشان یورش بردند و اقدام به کتک زدن شهروندان و حتی زنان کردند و به روی کودکان اسلحه کشیدند.

مقامات سعودی منطقه العوامیه را که جمعیت آن به سی هزار نفر می رسد، به طور کامل محاصره کرده اند و از ورود رسانه ها و هر گروهی که در صدد تحقیق درباره اقدامات نیروهای امنیتی است، جلوگیری می کنند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما