شناسهٔ خبر: 20735344 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به زودی محقق می شود

اتصال مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اتصال تدریجی تمامی مراکز علمی و پژوهشی به شبکه علمی کشور گفت: تا پایان شش ماه اول امسال، تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور متصل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور با سه دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی – کاربردی از درگاه خدمات رسانی شبکه علمی کشور با حضور معاونین وزیر و رؤسای برخی از دانشگاه‌های کشور رونمایی کرد.
وزیر علوم با ابراز خرسندی از شکل گیری و توسعه با کیفیت شبکه علمی کشور گفت: با توجه به توسعه همه جانبه شبکه علمی کشور، تمامی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی، مراکز پزشکی و حوزوی به تدریج به شبکه علمی کشور متصل شده و از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه تا پایان شش ماهه اول سال جاری، امکان اتصال تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور فراهم می شود، گفت: تا پایان مهر ماه، ۵ شهر و تا پایان امسال ۱۰ شهر از خدمات شبکه علمی کشور بهره مند می شوند.
رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران نیز در این مراسم امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور با سه دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی – کاربردی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با اتصال سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به این شبکه، شاهد توسعه و ارتقای علم، پژوهش و فناوری در کشور باشیم.
فتح الله مضطرزاده در خصوص ابعاد بین‌المللی این شبکه افزود: از لحاظ بین‌المللی ارتباط با شبکه‌های علمی بین‌المللی نیز فراهم خواهد شد و لذا امروز شاهد توسعه خدمات مختلف روی شبکه علمی کشور هستیم و تعداد بیشتری از دانشگاه‌های کشور به این شبکه متصل می‌شوند و هم‌اکنون 240 مرکز پژوهشی و دانشگاه قابلیت اتصال به این شبکه را دارند.
غلامرضا محمدخانی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هم گفت: درگاه شبکه علمی نیز کامل شده و تمام مراحل اعم از ثبت نام، عضویت، اتصال و مسائل مالی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
وی از تخفیف 50 درصدی اینترنت در این شبکه خبرداد و افزود: علاوه بر تخفیف‌های ارائه شده از طرف وزارت ارتباطات برای مشترکان تا پایان سال 96 فازهای توسعه این شبکه انجام و اتصال حوزه‌های مختلف پزشکی، غیر پزشکی، مراکز پژوهشی و پژوهشگران به صورت فازبندی انجام می‌شود.
در پایان این نشست توافق نامه های همکاری جداگانه دانشگاه های پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی- کاربردی با شبکه علمی کشور به امضا رسید.
علمی9031*
دریافت کننده: عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

نظر شما