شناسهٔ خبر: 2073030 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار کوتاه از پلیس گیلان؛

پلمپ22واحد صنفي متخلف در سياهكل/راز قتل کارمند گیلانی فاش شد

خبرگزاری شبستان: 22 واحد صنفي متخلف به علت فعاليت غير قانوني و عدم توجه به قوانين صنفي در شهرستان سياهكل پلمپ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سرهنگ رمضانعلي پور قاسم، فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و تشديد اقدامات كنترلي بر واحدهاي صنفي، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي شهرستان سياهكل طرح بازديد از واحدهاي صنفي را به اجرا در آوردند.

 

وی با اشاره به اينکه اين طرح با هدف مقابله با تخلفات و پيشگيري از آسيب‌هاي فرا روي اصناف انجام شده است، افزود: در اين طرح22 واحد صنفي به علت فعاليت غير قانوني و عدم توجه به قوانين و ضوابط ابلاغي پلمپ و از فعاليت صنفي مالكان اين واحدها جلوگيري شد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل در پايان با اعلام آمادگي پليس براي برخورد قاطع با اصناف متخلف از مردم خواست، تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

 

*****

راز قتل كارمند يكي از ادارات دولتي گيلان فاش شد

سرهنگ فرهاد فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گيلان گفت: در پانزدهم مهر سالجاري، كشف جسد كارمند زن يكي از ادارات دولتي(بهزیستی) شهرستان رودسر به پليس آگاهي گزارش شد.

 

رئيس پليس آگاهي استان گيلان افزود: كارآگاهان آگاهي استان با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله در محل حاضر شده و با بررسي شواهد و مدارك در صحنه قتل متوجه شدند كه اين زن 27 ساله براثر ضربات جسم سخت به سر فوت کرده است.

 

سرهنگ فلاح كريمي با بيان اينكه لوازم شخصي مقتوله در صحنه جرم كشف نشد، بيان کرد: كارآگاهان آگاهي با تحقيقات همه جانبه پليسي سرانجام پس از قريب به دو هفته، سرنخي از همكار خانم مقتول بدست آورده و وي را دستگير كردند.

 

فلاح كريمي با اشاره به اينكه اين زن 29 ساله به قتل همكارش به علت اختلافات شخصي در ساعات پاياني وقت اداري اعتراف کرد، تصريح كرد: اين زن با ضربات آچار همكار خود را به قتل رسانده و ضمن برداشتن لوازم شخصي مقتوله، با تلفن همراه وي چند پيامك به خانواده مقتوله مبنی بر اینکه جهت انجام کاری به رشت رفته است، ارسال کرده بود.

 

رئيس پليس آگاهي استان گيلان با بيان اينكه وسيله انجام قتل در منزل متهمه و لوازم شخصي مقتوله نيز در مركز بازيافت زباله كشف شده است، افزود: متهمه با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

 

*****

مرگ شيرين عروس و خواهر شوهر در رشت

سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام فوت مشكوك دو زن جوان در منزل مسكوني به مركز فوريت هاي پليسي110در شهرستان رشت، ماموران انتظامي كلانتري 12 جهت بررسي موضوع در محل حاضر شدند.

 

معاون اجتماعي استان گيلان افزود: ماموران انتظامي با حضور در محل و بررسي علت مرگ، متوجه شدند كه اين دو زن، عروس و خواهر شوهر بوده كه در منزل مسكوني به علت نقص فني بخاري دچار گاز گرفتگي شده و فوت کرده‌اند.

 

سرهنگ جعفري خيرخواه با ابراز تاسف از اين حادثه تلخ، بيان داشت: اجساد اين عروس و خواهر شوهر 27 و 37 ساله جهت سير مراحل قانوني به سردخانه منتقل شد.

 

*****

کشف 13 قبضه سلاح شکاري غير مجاز در لاهيجان

سرهنگ محمود قاسمي، فرمانده انتظامي شهرستان لاهيجان با اعلام اين خبر گفت: در پي کسب خبري از ماموران گمنام امام زمان(عج) مبني بر ورود محموله سلاح شکاري غيرمجاز از طريق استان هاي همجوار به اين شهرستان، ماموران پليس امنيت عمومي رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 

وی افزود: در ادامه تحقيقات، ماموران پليس امنيت عمومي و سربازان گمنام امام زمان (عج) سرانجام متهم را با يک دستگاه پرايد در مسير ورودي شهر مشاهده و با توقيف خودرو و دستگيري سرنشين آن، 13 قبضه انواع سلاح شکاري تك لول و دولول غيرمجاز به همراه تعدادي لوازم مربوطه که به شکلي بسيار پيچيده در چندين نقطه خودرو جاسازي شده بود، کشف كردند.

 

سرهنگ محمود قاسمي با بيان اينكه خريدار سلاح هاي شكاري غيرمجاز نيز در نقطه اي ديگر از شهر دستگير شد، تصريح کرد: متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

 

پایان پیام/

 

 

نظر شما