شناسهٔ خبر: 20720303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در کنفرانس خبری مشترک ولایتی با معاون وزیر خارجه دانمارک

ایران درباره امنیت حجاجش حساس است/ وزیر خارجه دانمارک به تهران می‌آید

71405

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ایران نشان داده است نسبت به امنیت حجاجش حساسیت زیادی دارد گفت: حفظ امنیت حرمین شرفین و حجاج جزء وظایف اصلی عربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی‌ اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار عصر روز یک‌شنبه با جوناس برینگ لیسبرگ معاون وزیر خارجه دانمارک در جمع خبرنگاران حاضر در محل و در پاسخ به این‌که با وجود تنش‌های سیاسی که بین ایران و عربستان وجود دارد، کاروان حجاج ایرانی به عربستان رفتند. آیا قراردادهای منعقد شده بین دو کشور بحث حجاج را در بر می‌گیرد؟ اگر از طرف عربستان تخطی در این زمینه انجام شود، ایران چه واکنشی نشان خواهد داد؟ گفت: ما بسیار امیدواریم و از این موضوع دفاع می‌کنیم که حجاج ما در امنیت کامل بوده و احترام‌ها محفوظ باشد تا بتوانند اعمال خود را محترمانه و بدون هر فشاری انجام بدهند.

وی ادامه داد: بی‌تردید در قرار و توافقی که بین ایران و عربستان سعودی منعقده شده است سلامت، احترام و امنیت حجاج ما جزء شروط اصلی ما است. این وظیفه سنگین و اسلامی حکومتی است که تولیت حرمین شریفین را بر عهده دارد.

ولایتی با تاکید بر این‌که حفظ حرمین شرفین وظیفه و امنیت حجاج جز وظایف اصلی عربستان است، خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم تا به حال مشکلی برای حجاج به وجود نیامده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: ایران نشان داده و تصریح کرده است که نسبت به امنیت حجاجش خیلی حساس است، امیدواریم که عربستان سعودی هم در رابطه سیاست‌هایی که دارد به خصوص در رابطه با دخالت‌هایی که در برخی از کشورهای عربی مثل یمن دارد بازنگری کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اظهار امیدواری از اینکه جامعه جهانی در خصوص وضعیت یمن به خود بیاید گفت: باید هرچه سریع‌تر مسائل یمن و بحران‌هایی که مردم آن دست به گریبانش هستند، حل شود و سازمان‌های بین‌المللی به وظیفه خود عمل کنند.

ولایتی با اشاره به دیدارش با معاون وزیر خارجه دانمارک از سفر وزیر خارجه این کشور در نوامبر به تهران خبر داد و گفت: این رفت و آمدها بین دو کشور حاکی از توسعه روابط است.

انتهای پیام

نظر شما