شناسهٔ خبر: 20684673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگاران به حدس و گمان اکتفا نکنند/خبر باید مستند باشد

نهاوند – ایرنا – امام جمعه نهاوند گفت: همانگونه که قرآن به صراحت می گوید آنچه که بدان علم ندارید عنوان نکنید، لازم است خبرنگاران در بیان مسائل به حدس و گمان اکتفا نکنند و مستند و مستدل بنویسند تا از آنچه گفته یا نوشته اند، محکم دفاع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران نهاوند افزود: قلم و نگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران به مسائل جامعه که دلسوزانه و خداپسندانه عنوان می شود زمینه خدمت به مردم را فراهم می سازد که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود.
وی با بیان اینکه خبرنگاری امری مقدس و ارزشمند است اضافه کرد: خبرنگاران با زحمات و تلاش های خود زمینه ساز خیر و برکت در جامعه هستند.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه در سطح شهرستان نباید به مسائل جزیی زیاد پرداخته شود گفت: بعضی موضوعات مهم در سطح شهرستان وجود دارد که از سوی خبرنگاران کمتر به آن پرداخته می شود و به موضوعات جزیی و منفی توجه زیادی می شود که این مساله موجب بد جلوه دادن شهر می شود این به نفع مجموعه شهرستان نیست.
حجت الاسلام مغیثی نیا با بیان اینکه رسانه ها هم باید مشکلات مردم را بگویند و آنرا پیگیری کنند و هم منافع نظام را مد نظر داشته باشند اظهار کرد: رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است زیرا هم باید منافع و مسائل مردم را پیگیری کنند و هم مصالح و منافع نظام را مد نظر داشته باشند که این مساله ظرافت کار خبرنگاران را می رساند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه نهاوند اطلاع رسانی از علت ها و عوامل آنرا از وظایف اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: شهرستان نهاوند روی گسل زلزله قرار داد که وقوع زلزله شدید هفته گذشته هشداری در این زمینه بود.
حجت الاسلام مغیثی گفت: طبق گزارش های مسئولان مربوطه از هفته گذشته پس ازوقوع این زلزله شدید ، 91 بار پس لرزه در این منطقه رخ داده که این موضوع نکته ای قابل تامل از لطف الهی و هشداری برای مردم است.
17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به دست طالبان است که به همین مناسبت از 12تا 17 مرداد در استان همدان به نام هفته خبرنگار نامگذاری شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما