شناسهٔ خبر: 20676724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

قطر از مصر در شورای امنیت شکایت کرد

ایسنا

قطر با ارائه شکایتی علیه مصر به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، «مصر را به سوء استفاده از عضویت خود در داخل شورای امنیت برای تحقق اهداف سیاسی خاص متهم کرد».

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، دوحه در پیامی مکتوب به شورای امنیت که اواخر ماه میلادی گذشته آن را تحویل داد و روز گذشته از ارائه این شکواییه خبر داده شد، اعلام کرد: آن اهداف هیچ ارتباطی با فعالیت شورای امنیت و کمیته‌هایش ندارد.

قطر در این پیام خود تاکید کرد که قاهره اتهام‌ها و ادعاهایی بی اساس را علیه قطر مطرح می‌کند.

دوحه اعلام کرد که مسئولان قطری قاطعانه این اتهام‌های مصر را رد می‌کنند و گزارش‌های بین‌المللی و اطلاعات جهانی موثق و معتبر نیز ثابت کرده که این اتهام‌ها ساختگی و دروغین است و این اتهامات در چارچوب کمپینی مغرضانه صورت می‌گیرد که قطر را هدف قرار داده است.

در این پیام آمده است مصر از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت برای تحقق اهداف سیاسی خاص و تلاش برای تسویه حساب با کشورهای خاصی سوء استفاده می‌کند که این مسئله اعتبار این کمیته‌ها را از بین می‌برد.

در این پیام تاکید شده است که باید شورای امنیت نسبت به نتایج حمایت نظام مصر از طرف‌هایی که برای از بین بردن سازگاری و ثبات و راه‌حل‌های سیاسی مورد حمایت مجامع بین‌المللی تلاش می‌کنند، هشدار دهد.

قطر اعلام کرد که مسئولان مصری در ایجاد محیطی مناسب برای شیوع تروریسم و رادیکالیسم نقش دارند و این کار را به بهانه مبارزه با تروریسم انجام می‌دهند اما در حقیقت اقداماتشان برای تحقق اهداف سیاسی است. مسئولان مصری برای حمایت از طرف‌هایی در درگیری‌ها دست به عملیات نظامی می‌زنند که این عملیاتشان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، قانون بین‌المللی و حقوق بشر است.

قطر «تاسف شدید» خود را نسبت به این مسئله ابراز کرد که کشور مصر که یک کرسی اختصاص یافته به کشورهای عربی در شورای امنیت را از آن خود کرده است، از این مسئولیت بزرگ سوء استفاده می‌کند تا به یک کشور عربی لطمه وارد کند که این مسئله همکاری میان کشورهای منطقه را از بین می‌برد و چالش‌های پیش روی منطقه را بیشتر می‌کند و تاثیر منفی بر تحقق صلح و ثبات بر جای می‌گذارد.

نظر شما