شناسهٔ خبر: 20673606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

شرایط سخت دادستان برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات

صاحب‌خبر -

فناوران - محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت زیرساخت نخستین فردی بود که خبر داد وزارت ارتباطات به دنبال رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات در دانشگاه ها است. او همچنین روز سه شنبه در اینستاگرام خود از دادستان کل کشور برای آن که شرایط رفع فیلتر این سرویس ها را فراهم کرده است، تشکر کند. 
البته شاید تعجب کنید که چرا مدیرعامل شرکت زیرساخت برای رفع فیلتر این دو سایت می کوشد. اما از آنجا که آذری جهرمی گفته می شود گزینه اصلی وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم است، به نظر می رسد او از همین حالا وظایفی بیشتر از مدیرعاملی زیرساخت را برای خود تعریف کرده است.
آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: «امروز پس از پیگیری های انجام شده در خصوص رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات در دانشگاه ها، با نظر مساعد دادستان کل کشور، شرایط رفع فیلتر این سرویس ها در دانشگاه های کشور طی نامه ای به ما اعلام شد. تلاش می کنیم برای پیاده سازی شرایط اعلامی تسریع به عمل آید. جا دارد از حجت الاسلام منتظری بابت پاسخ مثبت به این درخواست تشکر کنم.»
اما روایت وزیر فعلی ارتباطات از مذاکره با دادستان کل کشور، به اندازه روایت جهرمی خوشبینانه نیست. 
وزیر ارتباطات گفت: موافقت دادستان با شرایط سختی همراه است.
محمود واعظی افزود: نامه ای از سوی من و وزیر علوم برای دادستانی کل کشور و رییس کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارسال شد تا سرویس هایی که دانشگاهیان با آن کار پژوهشی انجام می دهند رفع فیلتر شود
.وی با بیان اینکه بسیاری از اساتید دانشگاه و کسانی که کار پژوهشی انجام می دهند از بخش علمی این سایت ها استفاده می کنند گفت: دادستان در پاسخ ما شرایطی گذاشتند که ما باید با اعمال این شرایط نسبت به رفع فیلتر این سایت ها اقدام کنیم.

نظر شما