شناسهٔ خبر: 20642754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

آغاز ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات مالی

صاحب‌خبر -

فناوران - رضا رحمانی با بیان اینکه سال گذشته طرح رونق تولید با اعتبار 16 هزار میلیارد تومان برای هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط معدنی، تولیدی و کشاورزی تعریف شد، افزود: با استقبال واحدهای تولیدی سقف واحدهای مشمول 25 هزار واحد و تسهیلات پرداختی نیز به بیش از 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
وی اظهارداشت: با توجه به عملکرد موفق طرح رونق تولید امسال نیز طرح مزبور تمدید شد با این تفاوت که به جای 16 هزار میلیارد تومان سال قبل 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای 10 هزار واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی تعریف شده است.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جدا از این در سال جاری برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد صنعتی و 100 هزار واحد صنوف تولیدی 10 هزار میلیارد تومان و بخشی نیز تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
وی در ادامه با اعلام آغاز ثبت نام از واحدهای تولیدی کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب، افزود: با فراهم‏سازی امکان ثبت نام در سامانه بهین یاب، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه و ثبت درخواست خود از مزایای طرح رونق در سال جاری بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه طرح رونق تولید از مجموعه پروژه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: سال گذشته این طرح با پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت افزود: با توجه به عملکرد موفق طرح رونق در سال گذشته این طرح امسال نیز مورد تاکید و تایید ستاد فرماندهی قرار گرفته و جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری به شمار می رود.
در همین حال، فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره جزییات ثبت نام واحدهای تولیدی گفت: گام نخست برای واحدهای تولیدی و صاحبان طرح های صنعتی، ثبت نام در سامانه بهین یاب است.
مقیمی افزود: متقاضیان می توانند از سامانه های سازمان صنایع کوچک استانی هم برای ورود به سامانه بهین یاب استفاده و ثبت نام کنند.
وی افزود: بعد از پایان فرایند ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز ، کارشناسان استانی که شامل دولتی ها و غیردولتی ها هستند به همراه سرمایه گذار ، طرح را بررسی می کنند که آیا طرح مورد نظر حائز شرایط دریافت تسهیلات است؟
معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : هدف ما این است که با این تسهیلات واحدهای تولیدی بتوانند افزایش تولید داشته باشند یا واحدهایی که خط تولید آنها متوقف شده است ، تولید خود را از سر بگیرند.
مقیمی افزود: بعد از تایید ابتدایی، طرح مورد نظر در ستاد تسهیل استان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها ، صندوق ها و استاندار ارزیابی نهایی می شود و در صورت تایید برای دریافت تسهیلات به بانک مورد نظر معرفی می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما