شناسهٔ خبر: 20600835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مراسم تکریم اصحاب رسانه خبر داد:

استادیوم ۱۰ هزار نفری در منطقه الهیه مشهد ساخته می شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت:طی رایزنی هایی که با سرمایه گذار و فرماندار محترم مشهد مقدس صورت گرفت بنا شد تا شرایط ساخت یک ورزشگاه ۱۰ هزار نفری در منطقه الهیه مشهد مقدس فراهم شود،خوشبختانه مطالعات این طرح در حال انجام و نهایی شدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، کوروش صبوریان در سومین نشست روسای هیأت های ورزشی و ادارات شهرستان های استان که با حضور معاونین و معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی که با هدف گرامیداشت روز خبرنگار در تالار اجتماعات هتل جم برگزار شد با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار کرد:پیشاپیش فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، سالروز شهادت شهید صارمی و یاد و خاطره همه شهدای حوزه رسانه را گرامی می داریم .

وی با اشاره به اینکه برنامه های بسیاری در هفته پیش رو در دست برگزاری است،افزود:روز ۹ مرداد ماه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۶ عصر به مناسبت سالروز اهدای خون در سالن مجموعه ورزشی شهید بشتی بنا است تا برنامه ای با رویکرد اهدای خون طبق همه ساله برگزار شد،لذا از همه جامعه ورزشی خراسان رضوی درخواست داریم تا برای ادای دین خود مشارکت خوبی در این برنامه داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد:امسال توفیق این را داشتیم تا هشتمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت را برگزار کنیم،در این راستا کاروان دوندگان ما حرکت خود را از شلمچه به سمت مشهد مقدس شروع کرده اند و در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ساعت ۹ صبح در میدان ۱۵ خرداد ماه با حضور پرشور جامعه ورزش استان به استقبال این عزیزان خواهیم رفت و سپس در صحن کوثر حرم مطهر رضوی اختتامیه این جشنواره را شاهد خواهیم بود.

صبوریان تصریح کرد:رویداد هایی همچون رونمایی از پلاک افتخار استاد غیاثی و برگزاری بزرگترین گردهمایی ورزش زورخانه ای کشور در شهرستان بردسکن بخشی دیگر از برنامه های ما در این هفته است.

وی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوال اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه ورزشگاه امام رضا (ع) باید مورد استفاده تیم های استان قرار بگیرد،خاطرنشان کرد:در خصوص استفاده از این ورزشگاه ابتدا باید ظرافت های آن در نظر گرفته شده و نقص های آن برطرف شود تا شرایط استفاده از آن فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد:برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی بازی های بومی و محلی با حضور ۱۰ کشور خارجی و ۱۲ قوم ایرانی به میزبانی اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس در این شهر از جمله رویداد های مهمی است که در شهریورماه شاهد برپایی آن خواهیم بود.

صبوریان با اشاره به اینکه ورزشگاه تختی مشهد مقدس هم اکنون یک مجموعه پیر شده است،تاکید کرد:بر همین اساس طی رایزنی هایی که با سرمایه گذار و فرماندار محترم مشهد مقدس صورت گرفت بنا شد تا شرایط ساخت یک ورزشگاه ۱۰ هزار نفری در منطقه الهیه مشهد مقدس فراهم شود،خوشبختانه مطالعات این طرح در حال انجام و نهایی شدن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه استخر قهرمانی مجموعه هاشمی نژاد مشهد مقدس هم اکنون آماده بهره برداری است،افزود:کار ساخت این پروژه به اتمام رسیده است اما مشکلاتی در زمینه عوارض شهرداری و انشعابات آن وجود دارد که به محض رفع آنها شاهد افتتاح این مجموعه خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خطاب به اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حضور تیم در لیگ برتر والیبال و هندبال جزو دغدغه های ما است،یادآور شد:طبق دستور استاندار خراسان رضوی شهرک های صنعتی باید در عرصه ورزش برای سرمایه گذاری ورود پیدا کنند اما این مهم هم اکنون تحقق پیدا نکرده است،لذا باید مدیران صنایع را پای کار و چرایی اینکه در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمی کنند را از آنها سوال کرد.

صبوریان در پاسخ به این سوال که چرا در خراسان رضوی میزبانی های فراوان از مسابقات و رقابت های گوناگون صورت می گیرد،بیان کرد:قطعا میزبانی از رویداد های ورزشی به توسعه ورزش ما در خراسان رضوی کمک خواهد کرد.

وی تشریح کرد:هم اکنون میزبانی از رقابت هایی نظیر مسابقات ووشو قهرمانی کشور و مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در مشهد مقدس نمونه ای از رویداد های شاخص ما در ماه های آینده خواهد بود .

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع استعدادیابی در عرصه ورزش خاطرنشان کرد:باید گفت در عرصه استعدادیابی جایگاه اول کشور را در دست داریم،خوشبختانه مرکز سنجش و استعدادیابی پایگاه قهرمانی خراسان رضوی در کشور کامل ترین مجموعه در این زمینه است که فعالیت دارد.

 

نظر شما