شناسهٔ خبر: 20571982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا

نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخش زیادی از مقبولیت عمومی خودش را از دست داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،    نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا  می دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخش زیادی از مقبولیت عمومی خودش را از دست داده است. 
براساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت ترامپ در هفده ایالت کمتر از چهل درصد است. در یازده ایالت از این هفده ایالت، مردم آمریکا به شدت نگرش منفی درباره ترامپ دارند. در مدت شش ماه که از عملکرد ترامپ سپری می شود، میانگین محبوبیت ترامپ در سطح ملی به چهل درصد رسیده است که برای مدت شش ماه نخست آغاز ریاست جمهوری ترامپ، این رقم اصلا خوشایند نیست. براساس نتایج این نظرسنجی ، در مجموع پنجاه و چهار درصد آمریکایی ها از عملکرد ترامپ ناراضی هستند. رقم نارضایتی از ترامپ در ایالت کارولینای شمالی به پنجاه و سه درصد رسیده است. 
نکته جالب توجه اینکه میزان محبوبیت ترامپ در ایالتهایی که به صورت سنتی، اکثر مردم آن طرفدار جمهوری خواهان هستند نیز به شدت تنزل پیداکرده است.
در ایالت ایندیانا چهل و هشت درصد آمریکایی ها از عملکرد ترامپ ناراضی هستند حال آنکه این ایالت به صورت سنتی طرفدار جمهوری خواهان بوده است. در ایالت تگزاس نیز که جزء ایالتهای طرفدار جمهوری خواهان به شمار می رود این رقم به پنجاه و یک درصد رسیده است.

نظر شما