شناسهٔ خبر: 20571957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها

معاون عمرانی وزارت کشور جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌هاهوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها، اظهار داشت: براساس بررسی‌های هم جانبه و کارشناسی شده با گروه‌های مختلف، لایحه‌ای درباره درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها تدوین و به هیات دولت ارائه شد.

وی با بیان اینکه این لایحه در مرحله رسیدگی در دولت قرار دارد، درباره راه‌های پیش بینی شده برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، گفت: یکی از این راه‌ها افزایش عوارض نوسازی است یعنی به صورت کلی مشارکت مردم در تامین هزینه‌های شهرداری‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس این لایحه هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهیم یعنی اگر مردم برای انجام کار‌های ساختمانی و دریافت پروانه خود به شهرداری‌ها مبالغ قابل توجهی پرداخت می‌کنند این مبالغ به شدت کاهش می‌یابد و در مقابل در موضوعات دیگری سهم مردم در تامین هزینه‌های شهرداری افزایش می‌یابد.

افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

خندان‌دل اضافه کرد: همچنین در این لایحه پیشنهاد شده که سهم شهرداری در مالیات بر ارزش افزوده، افزایش یابد و موارد کارشناسی شده دیگری هم در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درباره زمان ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: معمولا روال تقدیم یک لایحه به مجلس اینگونه است که ابتدا باید، لایحه در دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سپس تقدیم مجلس می‌شود، لایحه مذکور نیز در حال طی کردن همین مسیر است.

انتهای پیام/

نظر شما