شناسهٔ خبر: 20571710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان فنی وحرفه ای:

مشکل اشتغال با آموزش های مرحله ای و تخصصی و مهارت افزایی حل می شود

بروجرد - ایرنا - معاون پژوهشی وآموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای گفت: مشکل اشتغال با آموزش های مرحله ای و تخصصی و مهارت افزایی جویندگان کار حل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در نشست توسعه زیرساخت های فنی وحرفه ای لرستان که در فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد برگزار شد افزود: اقتصاد مهارت بنیان درفرآیند آموزش فنی وحرفه ای نیازمنداعتباراست که باید با تغییرنگرش دراشتغال آن را حل و فصل کرد.
به گفته وی دانشگاه ها به تنهایی نمی توانند مشکل اشتغال را رفع کنند زیرا آموزش های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست.
معاون پژوهشی وآموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشوراظهار کرد: ایران دارای منابع مالی فراوانی است که برای استفاده بهینه وبهره برداری لازم از این منابع مالی باید تمرین کنیم.
وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدارباید بخش دولتی و خصوصی هماهنگ باشند زیرا آموزش ها وایجاد مهارت جهت گیری های شغلی را مشخص می کنند.
وی بیان کرد: اگر دغددغه اشتغال داریم باید جهت گیری شغلی را استخراج کنیم و براساس آن وبا توجه به نیاز بازارآموزش های فنی و حرفه ای را ارائه دهیم.
موسوی ادامه داد: امروزه جهت گیری اشتغال به سمت گردشگری پیش رفته است و حوزه توریستی در کشورما با توجه به ظرفیت های موجود هر روز پررنگ تر می شود.
معاون پژوهش وآموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: امروزه با توجه به رونق صنعت گردشگری افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری دراین بخش هستند که می تواند یک مدل خوب کسب و کار باشد.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد با توجه به آب و هوای مناسب و خوب می تواند به یک مدل خوب کسب و کار گردشگری تبدیل شود و الگویی موفق برای ارائه به سایر شهرهای کشورباشد.
وی اضافه کرد: اگر به دنبال توسعه پایدارهستیم باید به بخش خصوصی اهمیت ویژه داده شود وتحقق این منظورمستلزم داشتن انسان های توسعه یافته هستیم که این مهم با آموزش به دست می آید.
به گزارش خبرنگار ایرنا امروز پنجشنبه معاون پژوهش و اموزشی فنی و حرفه ای کشور به همراه تعدادی از مدیران کل استان لرستان از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بروجرد بازدید کردند.
7190/7273/3022
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما