شناسهٔ خبر: 20571488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری دیواندره معرفی شد

سنندج- ایرنا - آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دیواندره روز پنجشنبه با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و برخی مسئولان محلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر عباس اصانلو طی حکمی از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بعنوان رییس دادگستری دیواندره معرفی و از خدمات 13 ساله حسین جورجمالی رئیس سابق دادگستری این شهرستان قدردانی شد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در این آئین از اعتماد مردم بعنوان مهم ترین سرمایه قوه قضاییه نام برد و افزود : دادگستری باید پناهگاهی امن برای مردم و محور آرامش در جامعه باشد.
علی اکبر گروسی به عزم جدی دستگاه قضا در راستای مبارزه با قانون گریزی اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات حقوقی مردم و صیانت از حقوق آنان در کنار حفاظت از بیت المال و اموال عمومی اصلی ترین وظیفه کارکنان این دستگاه است.
وی خطاب به مدیران در دستگاه های مختلف گفت: مدیران امانتداران مسئولیتی هستند که خدا به آنها امانت داده و باید با خدمت صادقانه پاسدار حقوق مردم باشند.
وی با تاکید بر تقویت سیستم الکترونیکی دستگاه قضایی در راستای تسریع در رسیدگی به شکایات و پرونده های قضایی اظهار کرد: خدمات قضائی باید به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه شود.
گروسی، دادگستری شهرستان دیواندره را از موفق ترین دادگستری های استان دانست و افزود: مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، تلاش برای ارتقاء امنیت روحی و روانی جامعه و برخورد با افرادی که در مسیر سست کردن پایه های پایگاه خانواده حرکت می کنند از مواردی است که باید مورد تاکید باشد.
فرماندار شهرستان دیواندره هم در این آئین ضمن قدردانی از همکاری و تعامل سازنده دستگاه قضاء با مجموعه مدیریتی این شهرستان گفت: اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرم باید در اولویت قرار گیرد.
جعفر توان از افرادی که دلسوزانه در راستای برطرف شدن نواقص شهر و مشکلات مردم ، به مسئولین انتقاد می کنند نیز قدردانی کرد و افزود: متاسفانه بعضی افراد نا آگاه بدون تحقیق و داشتن اطلاعات درست، بعضی مطالب غیرواقعی و غیر کارشناسی را در فضای مجازی درج می کنند که بیانگر عدم اطلاع آنان از مباحث اداری و قانونی است.
ماموستا معروف خالدی امام جمعه دیواندره هم در این مراسم با اشاره به جایگاه قضاوت در دین اسلام و نقش دادگستری در برقراری عدالت در جامعه اسلامی گفت: مردمی که به دستگاه قضایی پناه می برند باید مطمئن شوند که حق به حقدار رسیده است.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/**انتشار دهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*

نظر شما