شناسهٔ خبر: 20571334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هفته اول لیگ برتر فوتبال

رونمایی از استقلال ۹۶ با یک لشگر غایب

منبع: تسنیم

در ادامه بازی‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال، چهار دیدار دیگر برگزار می‌شود تا پرونده این هفته بسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در روز دوم از هفته اول هفدهمین دوره لیگ برتر چهار دیدار دیگر امروز (جمعه) در شهرهای آبادان، تبریز، شهر قدس و اصفهان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم

تیم گسترش فولاد تبریز از مدیرعامل گرفته تا سرمربی و بازیکن دچار تغییرات زیادی شده است. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این باشگاه شد و لوکا بوناچیچ را به‌عنوان سرمربی جدید تیمش انتخاب کرد. فراز کمالوند که فصل گذشته هدایت این تیم را برعهده داشت راهی صنعت نفت آبادان شد و بازیکنان چون مرتضی اسدی، مگنو باتیستا و ... را با خود به آبادان برد. گسترش در فصل نقل‌وانتقالات فعالیت زیادی نکرد و بازیکنی چون داریوش شجاعیان را نیز از دست داد. سیاست باشگاه گسترش برخلاف سال گذشته انجام هزینه‌های زیاد نبود و آبی‌پوشان بیشتر دنبال این بودند که با لوکا بوناچیچ سهمیه آسیا را کسب کنند. پارس جنوبی، قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال نیز با مهدی تارتار نتایج خوبی در این لیگ گرفت. آنها برای اینکه در لیگ برتر دچار مشکل نشوند، بازیکنانی چون محسن فروزان، نانگ و حمدی‌نژاد را جذب کردند تا بتوانند به مانند لیگ دسته یک در لیگ برتر هم خودش را نشان دهند. بدون شک هیجان برای شهر جم از امروز آغاز می‌شود و بوشهری‌ها منتظر بازی‌های تیم‌شان در لیگ برتر هستند.

سپاهان اصفهان - سایپای تهران

هر دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند و مصمم هستند به نسبت فصل گذشته نتایج خوبی کسب کنند. سپاهانی‌ها که چند سالی است از تیم‌های سطح اول دور بودند، امسال قصد دارند به دوران اوج خود بازگردند. انتخاب کرانچار به‌عنوان سرمربی نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها چقدر برای بازگشت به روزهای خوب، مصمم هستند. سایپا هم با علی دایی و جذب چند بازیکن خوب به دنبال جبران ناکامی فصل گذشته است، فصلی که برای سایپا و مدیران این باشگاه کابوس‌وار سپری شد و کم مانده بود این تیم به لیگ دسته اول سقوط کند. دایی دو اردو برای تیمش در نظر گرفت و شاگردانش تمرینات منظمی را سپری کردند. دایی برخلاف تیم‌های صبا و نفت که هدایت آنها را برعهده داشته، از ابتدای فصل آماده‌سازی تمرینات نارنجی‌پوشان را زیر نظر گرفت و بازیکنان با نظر او جذب شدند. باید دید دستپخت دایی برای این فصل جواب می‌دهد یا نه.

پیکان - پدیده

پیکانی‌ها در این فصل بازیکنان کلیدی خود را از دست داده‌اند و تنها یک بازیکن در خط حمله دارند. شاگردان مجید جلالی به نسبت سال گذشته سال سختی در پیش دارند و در این ماراتن طولانی به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند. در سمت دیگر، پدیده‌ای‌ها که به نسبت فصل گذشته نتایج خوبی گرفتند، امسال سروصدای زیادی در نقل‌وانتقالات نداشته‌اند. مشکلات مالی گریبانگیر این باشگاه هم شده و بعید نیست با این شرایط در طول فصل به مشکل بخورند. هر دو تیم با این هدف به زمین می‌روند که گام اول را با ناکامی برندارند.

صنعت نفت آبادان - استقلال

در حالی از استقلال 96 رونمایی می‌شود که این تیم با لشگری غایب به آبادان رفته است. کمیته انضباطی امید نورافکن، مهدی قائدی و سیدمجید حسینی را به دلیل عدم حضور در اردوی تیم امید محروم کرده است، از طرفی، پادوانی، مگویان، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی مصدوم هستند. علیرضا منصوریان برای اینکه بازیکنی در کنار پژمان منتظری در قلب خط دفاعی بگذارد، مجبور به استفاده از روزبه چشمی است، بازیکنی که یک سال و نیم در دیدار رسمی به میدان نرفته و باید دید می‌تواند در پست غیرتخصصی خود سربلند از زمین خارج شود یا نه. استقلال در پست هافبک دفاعی تنها امید نورافکن را در اختیار دارد، چرا که امید ابراهیمی و فرشید باقری مصدوم هستند. مجتبی جباری هم به خاطر عدم آمادگی کامل در این دیدار حضور ندارد و در مجموع استقلال با این همه غایب باید در گرمای آبادان به مصاف نفت برود. نفتی‌ها هم با روی کار آمدن فراز کمالوند بازیکنانی زیادی را جذب کرده است. سزار، امید جهانبخش، امین پورعلی، داود نوشی‌صوفیانی، فرید بهزادی کریمی، لوسیانو پریرا، محسن حمیدی، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، وحید اسماعیل‌بیگی و کرار جاسم بازیکنانی هستند که به نفت پیوسته‌اند. مسلماً با این خریدها، مدیران و البته هواداران پرشور آبادانی که مشهور به برزیلی‌های ایران هستند، از تیم‌شان نتیجه می‌خواهند. نفتی‌ها دوست دارند نخستین گام را با پیروزی برابر استقلال شروع کنند.

جمعه - 6 مردادماه
پیکان تهران - پدیده خراسان - ورزشگاه شهدا شهر قدس - ساعت 20:45‏
جواد رحیم زاده، سعید قاسمی، حمید سبحانی، جواد محمدی، ناظر: اسماعیل صفیری

گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم - ورزشگاه یادگار امام (ره) - ساعت 20‏
محمدحسین ترابیان، علی دودانگه، مهدی شفیعی، کمیل غلامی، ناظر: محمدرضا فلاح

سپاهان - سایپا تهران - ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 20:30‏
پیام حیدری، حسن ظهیری، سجاد طوری، علی صفایی، ناظر: علیرضا یزدانی

صنعت نفت آبادان - استقلال - ورزشگاه تختی آبادان - ساعت 21‏
موعود بنیادی‌فر، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر، وحید صالحی، ناظر: خداداد افشاریان

نظر شما