شناسهٔ خبر: 20571270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود:

جمعیت دیده بان طبیعت مخالف انتقال آب سرچشمه های قطری به شاهرود نیست

شاهرود- ایرنا- دبیر جمعیت دیده بان طبیعت شاهرودگفت: اعتراض این جمعیت به قطع درختان برای لوله گذاری در جنگل بوده و با اصل انتقال آب قطری به شاهرود مخالفتی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرحسین ولیان پنجشنبه شب در همایش شاهرود، گامی به سوی شهر انسان محور، در تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، افزود: از آغازین روزهای مطرح شدن انتقال آب سرچشمه های قطری ، جمعیت دیده بان طبیعت نقد خود را ارایه کرد و گفت انتقال، راه چاره بحران آب نیست و باید به فکر تغییر الگوی مصرف و هدررفت آن بود.
وی با بیان اینکه در شاهرود 45 درصد آب شهری به دلیل پوسیدگی شبکه توزیع آب در زمین فرو می رود، اضافه کرد: وقتی اعلام کردند که 25 میلیارد تومان پول صرف انتقال آب به شاهرود شده دیگر مخالفتی نکردیم و گفتیم دستکم بر اساس مصوبات خود لوله گذاری 2 کیلومتر باقی مانده در جنگل انبوه را با دست انجام دهید ولی متاسفانه از بولدوزر استفاده کردند و ما به قلع و قمع درختان اعتراض کردیم.
ولیان با بیان اینکه مسیر انتخاب شده برای انتقال آب در این طرح، بدترین مسیر ممکن بود، افزود: البته به همه گفته بودند که دبی این آب 600 لیتر بر ثانیه است اما اکنون می گویند که اشتباه کردند و این میزان 40 لیتر بر ثانیه است. حال چه کسی پاسخگوی این اتلاف سرمایه است؟
وی ادامه داد: با این پول می توانستیم چندین چاه آب عمیق از اطراف شاهرود خریداری کنیم و الان ما باید از مسوولانی که خوب عمل نکردند؛ طلبکار باشیم.
این فعال محیط زیست افزود: به جای اینکه به فکر حل قانونی و حقوقی مشکل انتقال آب باشند، فقط لوله گذاری انجام دادند و الان هم که به مشکل حقوقی برخورد کردند گناه کار را به گردن حامیان محیط زیست می اندازند.
ولیان ادامه داد: نواقص بسیار متعدد این طرح آن را با شکست رو به رو کرده و در نبود ما این اتهام دروغین را وارد می کنند که مانع انتقال آب شدیم در حالی که ما فقط درباره قطع درختان سخن گفتیم و حاضریم در حضور عموم مردم به دفاع از خود بپردازیم.
همایش شاهرود، گامی به سوی شهر انسان محور عنوان همایشی بود که با حضور جمعی از دوست داران طبیعت، استادان دانشگاه و مسوولان و با حضور مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در تالار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
/6167/7359 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*

نظر شما