شناسهٔ خبر: 20570966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر خارجه فلسطین:

درگیریهای بیت المقدس تنها با از بین رفتن اشغالگری پایان می‌یابد

ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین تاکید کرد که درگیری های بیت المقدس تنها با از بین رفتن اشغالگری رژیم صهیونیستی پایان خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وزیر خارجه فلسطین در نشست فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره گفت: رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن منافع، احساسات و ایمان امت های عربی و اسلامی، حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی را زیر پا می گذارد و کار به جایی رسیده است که این رژیم در اقدامی بی سابقه درهای مسجد الاقصی را می بندد، اقدامی که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است.

وی افزود: مقامات رژیم صهیونیستی با این تعرضات و هتک حرمت ها به دنبال سنجش واکنش های کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از قبله اول مسلمانان بودند، ولی شهروندان بیت المقدس گفتند که این شهر و مقدساتش متعلق به ما و این شهر پایتخت ماست.

المالکی تاکید کرد: ساکنان قدس با حضور و پافشاری خود، شعارهای جعلی رژیم صهیونیستی را بی اثر کردند و بر این ادعا که بیت المقدس به صورت یکپارچه پایتخت این رژیم است، خط بطلان کشیدند.

وزیر خارجه فلسطین ادامه داد: موضوع گیت های الکترونیکی یا دوربین های هوشمند نیست، بلکه موضوع این است که چه کسی صاحب خانه بوده و حاکمیت مسجد الاقصی با چه کسی است.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: مسئله امنیتی نیست بلکه کاملا سیاسی است؛ چرا که مقامات صهیونیست با تصمیم به برچیدن گیت ها ثابت کردند که موضوع کاملا سیاسی است و نه امنیتی.

منبع: مهر

نظر شما