شناسهٔ خبر: 20570787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام بنیاد شهید:

دولت یازدهم 80 درصد قانون جامع ایثارگران را عملیاتی کرد

شهرری ـ ایرنا ـ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ابلاغ و تاکنون 80 درصد این قانون عملیاتی شده و قابل ارائه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محسن انصاری عصر پنجشنبه در نشست جمع بندی نظارت ستادی بر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: دولت تاکنون 7 آیین نامه قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را تصویب کرده و بقیه آیین نامه ها نیز در دست بررسی است.
وی در ادامه توسعه و تقویت شبکه های اجتماعی تشکل های ایثارگری، افتتاح 33 مرکز توانبخشی با هزینه ای بالغ بر 1 هزار و 950 میلیارد ریال، ایجاد اشتغال برای 70 هزار متقاضی شغل از جامعه شاهد و ایثارگری، پرداخت معوقات جامعه ایثارگری تا 50 هزار میلیارد ریال، ارائه 105 هزار وام ازدواج و تحت پوشش بردن شهدای مدافع حرم را از دیگر اقدامات دولت یازدهم ذکر کرد.
انصاری با بیان اینکه دولت یازدهم خدمات ارزشمندی به جامعه شاهد و ایثارگری کرده است، عملیاتی شدن ماده 38 قانون جامع برای 30 هزار نفر، احیا و بزرگداشت روز 22 اسفند به عنوان روز شهید و ارائه حدود 40 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه از صندوق شاهد را از دیگر اقدامات دولت یازدهم ذکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و نگرش فرهنگی در میان کارکنان بنیاد شهید گفت: توان نرم ایران بوده است که توانست 4 دهه انقلاب اسلامی را در مقابل امواج تهدیدات دشمنان حفظ کند.
انصاری گفت: توان نرم انقلاب اسلامی ایران به معنای اعتقاد و ایمان و همدلی به عنوان سرمایه اجتماعی است و اینکه همه تلاش کنیم تا اعتماد مردم به خصوص جامعه شاهد و ایثارگری را به انقلاب و ارزش های آن حفظ کرده و تقویت کنیم.
وی گفت: هدف امام راحل (ره) از ایجاد تشکیلات بنیاد شهید فرهنگی و والا بود و نباید به این نهاد نگاهی مادی و صرفا حمایت محور داشته باشیم و کسانی که در این نهاد مشغول به کار هستند باید خود را در سنگر بدانند نه در اداره.
انصاری همچنین با ابراز رضایت از عملکرد سه ساله اداره کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران این فعالیت را ارزشمند ذکر کرد و افزود: این اداره کل در چهارمین دور از نظارت ستادی در ده سال گذشته نمره بالایی کسب کرد و مدیران آن تلاش موثری برای رشد در بخش های مختلف داشتند که جای قدردانی دارد.
نشست جمع بندی نظارت ستادی بر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران با حضور انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان بنیاد شهید، نصیری مدیرکل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران و مدیران ادارات 15 گانه شهرستان های استان تهران برگزار شد.
شبک**6139**خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما