شناسهٔ خبر: 20570618 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: فرهنگ رضوي به شكل گيري هويت ديني كمك مي كند

تهران-ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: اگر فرهنگ رضوي در جامعه وجود داشته باشد منجر به شكل گيري هويت ديني در جامعه مي شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد رضا صالحي ‌اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر امروز در آيين پاياني همايش كرامت انساني در آموزه هاي رضوي اظهار كرد: آنچه ما به آن نياز داريم بازگشت به فرهنگ اهل بيت (ع) است.
وي با اشاره به اينكه وقتي ما در شعاع كرامت اهل بيت (ع) قرار مي‌گيريم، از بدي ها دور مي‌شويم، تصريح كرد: در زنجان ارادت به امام حسين (ع) بسيار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اگر امروز در جامعه بداخلاقي و انگ‌زني وجود دارد، به علت آن است كه از فرهنگ رضوي و اهل بيت (ع) فاصله گرفته‌ايم.
صالحي اميري با اشاره به اينكه تلاش ما براي برگزاري يك جشن بين‌المللي براي امام رضا (ع) به علت نيازي است كه جامعه امروز به معنويت دارد، گفت: امسال در700 شهر 300 هزار مراسم در دهه كرامت اجرايي مي‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه اگر به دنبال احياي اخلاق هستيم، بايد فرهنگ اهل بيت (ع) را احيا كنيم، تصريح كرد: هدف ما معرفت‌افزايي است و آنچه در مراسم عاشورا رخ مي‌دهد، اشاعه فرهنگ حسيني در نقاط مختلف است.
وي با اشاره به اينكه روحانيت بايد پرچمدار اخلاق در كشور باشند، تصريح كرد: از اين منظر ما انتظار بيشتري از اين جامعه داريم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه ما امروز بايد با توسل به اهل بيت (ع) از آسيب‌هاي اجتماعي عبور كنيم، گفت: اگر بنا است، ما در شعاع حرم رضوي قرار بگيريم، لازمه آن زيست فرهنگي با اين آموزه ها است.
صالحي‌اميري با بيان اينكه امام رضا (ع) اهل گفت‌و گو و مدارا بودند، افزود: در زمان حيات امام رضا (ع) كسي از او حرف ناراحت كننده نشنيد.
وي با تأكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در فضاي مجازي براي بازنشر فرهنگ رضوي گفت: امروز جامعه ما بيشتر از همه چيز نيازمند كرامت انساني و مؤسسات خيريه‌اي همچون مهرانه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه امام رضا (ع) همچون خورشيدي هستند كه همواره درخشان است بيان كرد: بايد از اين خورشيد براي اصلاح و تزكيه خود استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه كرامت معاني مختلفي دارد، گفت: كرامت مي‌تواند در حوزه‌هاي مختلف متجلي شود كه ممكن است اين امر در بخشش مال يا جان معني شود.
صالحي‌ اميري با بيان اينكه استان زنجان همواره مهد درخشش بسياري از دانشمندان مطرح بوده است، تصريح كرد: از همين رو اين استان از ظرفيت‌هاي بسياري برخوردار است.
در اين آيين ضمن تقدير از برگزيدگان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از سيدحسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت به پاس خدمات نيكوكارانه وي تقدير كرد.
شبك**1983**1392**دريافت كننده: مرتضي رنجبران**انتشار: ابوالفضل بابايي

نظر شما