شناسهٔ خبر: 20570568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاران بخش گردشگری وام های کم بهره دریافت خواهند کرد

کاشان - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس توافقنامه ای که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امضا شده است به تمامی افراد سرمایه گذار در بخش های گردشگری کشور وام های کم بهره پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آران و بیدگل در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: این وام ها با نرخ سود 8 درصد و اگر مشارکتی باشد با نرخ 3 درصد پرداخت خواهد شد تا شاهد اشتغال پایدار در کشور باشیم.
وی با اشاره به این که کشور ما دارای پهنه کویری بسیار بزرگی است بیان کرد: توسعه گردشگری در کویر بسیار ضروری است و در صورت ایجاد تاسیسات و زیر ساخت ها در کویر، درآمد زایی بالایی ایجاد می شود.
وی کویر و قدم زدن در آن را آرزوی اروپایی ها برشمرد و گفت: اروپایی ها بسیار مشتاق سفر به کویرهای ایران هستند و ایجاد جاذبه هایی چون شتر سواری در کویر برای جذب گردشگران ضروری است.
رضوی با بیان این که در نظام برنامه ریزی در کشور ضعیف عمل کردیم اظهار داشت: کشورهای ایران، چین و هند در تولید صنایع دستی رتبه های اول در جهان را دارند و با وجودی که چین و هند بسیار در این زمینه پیشرفت کردند ولی ما هنوز در ابتدای راه هستیم.
وی روستاها را کانون تولید کشور برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه با اجرای سیاست های نادرست و انتقال صنایع تبدیلی به شهرها مانع پیشرفت در روستاها شدیم‌.
وی از تصویب لایحه اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان و عشایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ 6 تا 8 درصد به روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات در قبال ارائه وثیقه معتبر پرداخت خواهد شد و شهرستان هایی موفق به جذب اعتبار خواهند بود که خوب کار کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دیروز چهارشنبه با سفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد و شب گذشته برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان حضور یافت.
وی در ادامه سفر خود به شهرستان های شمال استان اصفهان صبح امروز در جلسه شورای اداری کاشان حضور یافت و در ادامه راهی آران و بیدگل شد و در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان شرکت کرد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 /1484
خبرنگار: حسین منصوری فر **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی

نظر شما