شناسهٔ خبر: 20570350 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ابهام در برگزاری یک کنسرت در قوچان

ایرنا

صاحب‌خبر -
در حالی که دادستان قوچان، یک روز مانده به برگزاری کنسرت موسیقی سنتی شهرام و حافظ ناظری در این شهر، از تعویق در برپایی آن خبر می‌دهد، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نیز مسئول برگزاری کنسرت از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر تعویق در برگزاری این کنسرت، گفت: کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری، به دلیل نامناسب بودن مکان در نظر گرفته برای برپایی آن به تعویق افتاده است. 

رمضانعلی آذری افزود: صرف‌نظر از اینکه در انتخاب سالن ورزشی کارگران برای برگزاری این کنسرت موسیقی، برخی مسائل امنیتی و ترافیکی نادیده گرفته شده، در زمینه چینش خانواده‌ها و مدعوین مراسم نیز از سوی برگزار کنندگان برنامه‌ریزی درستی صورت ‌نگرفته است.
 
وی در عین حال با بیان اینکه مشکلات یاد شده به معنای سهل‌انگاری نهاد خاصی در انجام ‌وظایف خود نیست، تصریح کرد: برنامه‌ریزی سریع و آنی این برنامه، موجب بروز این مشکلات و در نهایت به تعویق افتادن برگزاری برنامه تا زمان تعیین مکان مناسب برای آن شد. 

آذری با اشاره به اینکه دادستانی و شورای فرهنگ عمومی قوچان با اصل برگزاری موسیقی سنتی، به ‌عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم مشکلی ندارند، گفت: اجرای موسیقی صحنه‌ای یک نیاز است اما باید مکان مناسب برای آن پیش‌بینی شده و برنامه بر اساس مقررات و قانون برگزار شود. 

وی با اشاره به یک بار تغییر محل برگزاری این کنسرت از سالن ورزشی معلم به کارگران، افزود: در مکان قبلی پیش‌بینی‌ شده نیز به مباحث امنیتی و ترافیکی توجه نشده بود که فرمانده انتظامی این شهرستان به دلیل اسکان و استقرار زائران و گردشگران عبوری در حاشیه این مکان با آن مخالفت کرد. 

نظر شما