شناسهٔ خبر: 20570275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال حرفه آموزان در مرکز فنی و حرفه ای استهبان

۱۰۰ حرفه آموز در مرکز فنی و حرفه‌ای استهبان شاغل شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی افخم مدیر مرکز اموزش فنی و حرفه‌ای استهبان از فعالیت بیش از ۱۰۰ نفر از حرفه آموزان در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد و گفت: راه اندازی مرکز مشاوره شغلی در این مرکز، دیگر اقدام مهمی است که برای خدمت به فارغ التحصیلان و حرفه آموزان صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی شغلی و شناسایی بیش از ۲۶۰ فرصت شغلی تازه در این شهرستان که با محوریت این مرکز صورت گرفته شاخص‌ترین فعالیتی است که این مرکز در یک ساله اخیر صورت داده است، ادامه داد: در جمع آوری این بانک اطلاعاتی جمعی از دانشجویان، استادان و مسئولان نیز همکاری داشته اند.


افخم افزود: بر اساس شاخص‌های ارزشیابی سازمان فنی و حرفه ای، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استهبان از نظر آموزش‌های خود در سطح روستا‌ها نیز از بین ۵۱ مرکز حائز رتبه نخست در استان فارس شده و به عنوان نماینده استان در کشور نیز شناخته می‌شود.


مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استهبان بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در ۷۰ رشته مختلف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در این مرکز فرا می‌گیرند که از این تعداد ۴۰ درصد حرفه آموزان را بانوان و ۶۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.


وی اظهار داشت: سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای در حال حاضر با توجه به خیل فارغ التحصیلان دانشگاهی گسترش آموزش‌ها به سطح دانشگاه هاست و تعامل مناسبی نیز بین این مرکز آموزشی با دانشگاه‌های سطح شهرستان در جریان است و بخش عمده‌ی حرفه آموزان فنی و حرفه‌ای استهبان را فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان تشکیل می‌دهند.


افخم تصریح کرد: در حال حاضر با بهره گیری از ۲۲ نفر کادر اداری و آموزشی قصد داریم برای رفاه حرفه آموزان فضای آموزشی را در مساحتی بیش از ۱۰۰۰ متر مربع گسترش دهیم که در صورت تامین اعتبارت لازم، این رویداد تا پایان سال محقق خواهد شد.
انتهای پیام/ر

معرفی مرکز فنی و حرفه ای استهبان به عنوان نماینده استان فارس در کشور

نظر شما