شناسهٔ خبر: 20570269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پوستر جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز» رونمایی شد

تبریز – پوستر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز عصر امروز با حضور مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز عصر امروز با حضور مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

 مجید ملانوروزی، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اعلام داشت: تبریز با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان خود در عرصه هنر، همواره به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری و همچنین دینی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: تبریز در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله فرش، موسیقی، عکاسی و خوشنویسی دارای سبک خاصی بوده و از شاخصه‌های ارزشمندی برخوردار است.

ملانوروزی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره عکس مستند تبریز می‌تواند داشته‌های ارزشمند و فراوان تبریز را در عرصه‌های مختلف همچون معماری و گردشگری ثبت و ماندگار سازد.

عکس‌های مستند گردشگر جذب می‌کنند

وی همچنین با اشاره به اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، اظهار داشت: تعریف غلطی که از گردشگری رواج پیدا کرده، معمولا بیش‌تر به جنبه مادی و اقتصادی آن توجه دارد درحالی که گردشگری در تعریف اصلی خود در حوزه امور فرهنگی قرار می‌گیرد.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری تبریز، بی‌شک برگزاری جشنواره‌های چون جشنواره ملی عکس مستند تاثیرگذار خواهد بود چراکه هنر بهترین معرفی را می‌تواند از داشته‌های یک خطه داشته باشد.

وی اضافه کرد: فرهنگ ملی ایران با تمام قومیت‌های خود باید حفظ و به نسل‌های آینده انتقال یابد و در تحقق این مهم، هنرمندان به ویژه عکاسان با عکس‌های مستند خود می‌توانند بیش‌ترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود تشریح کرد: تبریز باید هرچه زودتر بتواند به جایگاه اصلی خود در زمینه عکس مستند دست یابد و برگزاری جشن عکس مستند می‌تواند گامی موثر در این راستا به شمار آید.

خاک تبریز برای رشد هنرمندان مستعد است

همچنین در بخش دیگری از این جلسه محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در تبریز نیاز به حرکت و جنبش در عرصه هنر دیده می‌شد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان از تحقق این مهم دارد.

وی افزود: انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان شرقی خوشبختانه در طول سال فعالیت‌های خوبی انجام داده و می‌دهد و برگزاری جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را می‌توان جزو مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن به شمار آورد.

محمدپور در بخشی از سخنان خود درباره اهمیت عکس مستند خاطرنشان شد: به وسیله جشنواره عکس مستند می‌توانیم داشته‌های هر منطقه از ایران زیبا و لبریز ار فرهنگ و تمدن‌مان را به تصویر کشیده و در مقابل چشم مردم قرار دهیم که این نوع معرفی بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با بیان اینکه خاک تبریز برای پرورش و رشد هنرمندان عرصه‌های مختلف بسیار مستعد است، تصریح کرد: همواره از گذشته هنرمندان بزرگی در این خطه رشد یافته و به مدارج بزرگ و مهم دست یافته‌اند و امیدواریم همین کودکان و نوجوانانی که امروز دوربین به دست گرفته و زیبایی‌های دنیا را ثبت می‌کنند بتوانند روزی به بزرگ‌ترین هنرمندان جهان تبدیل شوند.

در پایان این مراسم از پوستر نخستین جشنواره سراسری عکس مستند تبریز رونمایی شده و پوستر توسط مدیران و هنرمندان  امضا گردید.

عکس‌ها از: مینا نوعی

نظر شما