شناسهٔ خبر: 20569958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استان اصفهان با خلأ جدی در خصوص وقف برای ازدواج مواجه است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه به منظور کمک به زوج‌های جوان و تسهیل در امر ازدواج، گفت: متأسفانه در استان اصفهان خلأ جدی در این خصوص وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جشن پیوند آسمانی 100 زوج ناشنوا که امروز پنجشنبه پنجم مرداد ماه در جوار مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حدود سه سال است که اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیر که بخشی از اموالشان را برای کمک به زوج‌های جوان وقف نموده‌اند، فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: خطبای بزرگی که تریبون نماز جمعه و مساجد را در اختیار دارند، می‌توانند مروج فرهنگ وقف برای کمک به زوج‌های جوان باشند.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در بسیاری از شهرها، وقف به منظور کمک به زوج‌های جوان و تسهیل در امر ازدواج زیاد است، افزود: متأسفانه در استان اصفهان در این خصوص، اقدامات زیادی صورت نگرفته است. 
وی هدف از برگزاری جشن پیوند آسمانی 100 زوج ناشنوا را ترویج فرهنگ وقف برای کمک به زوج‌های جوان دانست و گفت: وقف فقط برای مساجد، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه نیست، بلکه موضوعات متنوع و مختلف و حوزه‌های وسیع و گسترده‌ای را شامل می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقف یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و نیز دغدغه مقام معظم رهبری است، پس بیایید دست به دست هم داده و با همت یکدیگر، زوج‌های جوان و به ویژه ناشنوایان نیازمند را یاری نماییم.
 وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مسابقات بین‌المللی قرآن بابت وقف در امور قرآنی ابراز خرسندی نموده و تأکید کردند تا دستیابی به هدف هنوز فاصله زیادی باقی مانده است.
حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار زیبایی که در حوزه وقف و موقوفات انجام شده، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌ها است. استان اصفهان این کار را انجام داد و با ابلاغ و دستور نماینده ولی‌فقیه به سراسر کشور سرایت کرد و امروز سازمان اوقاف فعالیت گسترده‌ای در زندان‌ها دارد.
وی گفت: در استان اصفهان ۷۱۳ بقاع متبرکه و به عبارتی، ۷۱۳ ستاره وجود دارد که نسل جوان و نیز ۲۳ هزار شهید در کنار این بارگاه‌های منور تربیت یافته‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: امید است زنان جوان الگوی خود را حضرت معصومه انتخاب کنند و مردان نیز امام رضا(ع) را سرلوحه غیرت و مردانگی خود قرار دهند.

نظر شما