شناسهٔ خبر: 20569781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

یارانه به افراد تحت پوشش نهادهای خیریه داده شود/ افزایش 5 برابری حقوق مستمری بگیران کمیته امداد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع یارانه به یک میزان بین دهک‌های مختلف جامعه نادرست است و باید یارانه ها به افراد تحت پوشش نهاد های خیریه داده شود و برنامه داریم حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد را 5 برابر کنیم و از ابتدای امسال این طرح شروع شد و سال آینده شرایط بهتر هم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز،علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بجستان که در محل سالن اجتماعات محیط زیست بجستان برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت به مشکلات شهرستان بجستان پرداخت و اظهار کرد: این دردمندی که در جلسه احساس می‌شود درد کل کشور است، در بحث کم آبی، بجز 3 استان مابقی استان های کشور درگیر این موضوع هستند و در همین راستا در برنامه ششم مصوباتی برای حل مشکلات آب دیده و بودجه ای برای  انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی تعبیه شده است.

 

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث اشتغال پرداخت و تصریح کرد: مسئله اشتغال مسئله مهمی است، وجود تحریم ها و برخی سوء مدیریت ها وضع اقتصادی کشور را نامطلوب کرده است که خیلی تلاش برای عبور از این رکود انجام می‌گیرد و ان‌شالله عبور خواهیم کرد و شرایط سختی داشته‌ایم و گذشتن از این شرایط مجاهدت می‌خواهد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تحریم ها  عنوان کرد: حرف های اروپایی ها نباید ذهن ما را در گیر کند و باید با اتحاد حواسمان به سمت رفع مشکلات منسجم شود.

 

وی با اشاره به کم توجهی به معادن گفت: ما در بحث معادن کم کار کرده‌ایم در صورتی که معادن می‌تواند زمینه اشتغال به وجود آورد و نقش مهمی را در صادرات ایفا کند و مجلس برای ایجاد زمینه های اشتغال در معادن آمادگی دارد تا برای سرمایه گذاری همکاری لازم را انجام دهد.

 

لاریجانی ضمن اشاره به وضعیت روستاها بیان کرد: در بحث خدمات رسانی به روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است و اکثر روستاهای بجستان از نعمت آب، برق، و گاز بهرمند هستند، اما این خدمات زمینه سکونت است و برای معیشت مردم باید قدمی برداشت و آن هم با ایجاد اشتغال درحوزه ای مختلف صنعتی حاصل می‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا و برای تقویت روستاها و با نگاه به معیشت روستائیان یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی بصورت قرض الحسنه برداشت کردیم و با توجه به اینکه مصارف صندوق در راستای برداشت ما نبود و احتمال زیاد شورای نگهبان این مصوبه  را رد می‌کرد قبل آن با ارائه  گزارشی خدمت مقام معظم رهبری اعلام کردیم و نظر ایشان را جلب که به تبع آن شورای نگهبان مصوب کرد.

 

وی درآمد مطلوب را حق روستاییان دانست و اظهار کرد: نگه داشتن مردم در روستا ها منوط به درآمد مطلوب است، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات قابل تحسینی انجام داد که با ارئه تسهیلات توانست زمینه اشتغال تعدادی از نیروی های تحت پوشش را فراهم کند تا انسان ها با کرامت زندگی کنند و این هدف ماست.

 

لاریجانی ضمن انتقاد از نحوه اجرای یارانه خاطر نشان کرد: یارانه به کل کشور داده می‌شود و این امر درست نیست و باید یارانه ها به افراد تحت پوشش نهاد های خیریه داده شود و برنامه داریم حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد را 5 برابر کنیم و از ابتدای امسال این طرح شروع شد و سال آینده شرایط بهتر هم خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما