شناسهٔ خبر: 20569409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمیم حرم حضرت معصومه (س) آستارا را عطرآگین کرد

آستارا - ایرنا - مردم مرزدار آستارا از خادمان حرم معصومه (س) و پرچم بارگاه آن حضرت استقبال کردند و شمیم حرم کریمه اهل بیت (ع)، فضای این شهرستان را عطرآگین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز (پنجشنبه) خادمان حرم حضرت معصومه (س) در ساختمان معاونت عملیات هنگ مرزی آستارا حضور یافته و مورد استقبال مرزبانان و جمعی از شهروندان این شهرستان قرار گرفتند.
آستارا همچون صحن و سرای باصفای حرم حضرت معصومه (س) خادمانی با لباس های سرمه ای رنگ با پرچمی منقش به نام کریمه اهل بیت (ع) داشت تا کبوتر دل های مرزنشینان آستارا به سوی حرمش پر بکشد.
سرپرست کاروان خادمان حضرت معصومه (س) در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: امسال این کاروان با پرچم بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت در 10 استان کشور حضور یافت.
حجت الاسلام مهدی رحیمی افزود: سال آینده ستاد استقبال از خادمان حرم حضرت معصومه در بسیاری از استان های کشور از جمله گیلان تشکیل خواهد شد تا به شکل سازمان یافته، برنامه های آن برگزار شود و می توان از نذورات مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه کرد.
حضور خادمان حضرت معصومه (س) در پاسگاه مرزی روستای کشفی و پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا از دیگر بخش های این برنامه بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
همچنین بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا در تالش ، جشن های دهه کرامت به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در مناطق مختلف این شهرستان برگزار می شود و شور و شعف دختران در این راستا تماشایی است.
دختران و نوجوانان بیش از سایر اقشار مردم تالش به عید ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار علاقه می کنند و مشارکت آنها در برنامه های فرهنگی و هنری موید توجه والدین به فرزندان و آینده سازان جامعه است.
شهلا ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش در این خصوص گفت: برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برای معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) به دختران و نوجوانان این شهرستان اجرا می شود و در کنار آنها به شاهنامه خوانی، شعرخوانی و اجرای نمایش کمدی، موسیقی زنده سنتی، مسابقه و تجلیل از دختران می پردازیم.
وی افزود: به مناسبت دهه کرامت پنج نفر از اعضای دختر و نوجوان کانون که برگزیده جشنواره رضوی استان گیلان بودند با حضور مسئولان تجلیل شدند و 60 نفر از دختران روستای جوکندان نیز به عضویت بخش پستی کانون پرورش فکری تالش در آمدند و اولین بسته فرهنگی خود را در روز دختر دریافت کردند.
تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب استان گیلان قرار دارد و 2 مرکز فرهنگی - هنری ثابت با 2 هزار و 849 عضو و 18 هزار جلد کتاب در بخش مرکزی و یک هزار و 100 عضو با پنج هزار جلد کتاب در بخش اسالم این شهرستان فعال است.
خبرنگاران: یوسف هدایتی و سید جلال سید محمدی **انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124 /2007

انتهای پیام /*

نظر شما