شناسهٔ خبر: 20569127 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سلطانی‌فر: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها آماده شده است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رویداد «تبریز ۲۰۱۸» عنوان کرد: بنا داریم چندین رویداد بین المللی ورزشی را در سال ۲۰۱۸ به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک وزارت ورزش و جوانان با ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸، عنوان کرد: آذربایجان‌شرقی یک استان مهم و تأثیرگذار در توسعه شمال غرب کشور است و ظرفیت‌های زیادی را در زمینه اقتصادی دارد که توانسته سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی زیادی را جذب کند. همگرایی بسیار خوبی بین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی استاندار و نمایندگان این استان در مجلس وجود دارد که این موضوع زمینه‌ساز توسعه است، من ۲۱ سال در شش استان خدمت کردم و با نگاه کلی تعاملات و تفکر حاکم بر استان را درک می‌کنم که خدا را شکر وضعیت آذربایجان‌شرقی از این حیث بسیار مطلوب است.

  سلطانی‌فر با بیان این که آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، عنوان کرد: علاوه بر این، آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری همچون گردشگری سلامت، مذهبی و تاریخی دارد و معتقدم تبریز با این ظرفیت‌ها نه فقط برای کشورهای اسلامی بلکه می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری دنیا تبدیل شود. توسعه صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی در زمینه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... برای این استان داشته باشد. 

وی تصریح کرد: تبریز ۲۰۱۸ ظرفیت بسیار بزرگی برای نشان‌دادن توانمندی‌های تبریز و حل مشکلات آذربایجان‌شرقی همچون اشتغال است. میزبانی از رویدادهای مهم ورزشی همچون المپیک، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و منطقه‌ای تأثیر بسزایی در توسعه گردشگری کشور میزبان دارد چرا که هواداران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این مسابقات به کشور میزبان سفر می‌کنند.

او با اشاره به این که وزارت ورزش و جوانان، اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها را در برنامه دارد، گفت‌: اساسنامه قبلی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها مورد نقد فدراسیون‌های بین‌المللی بود و از این رو با گوش دادن به گلایه‌ها اصلاح اساسنامه را در برنامه قرار دادیم که مورد تایید فدراسیون‌های بین‌المللی هم باشد. نسخه نهایی اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها بعد از ماه‌ها تلاش آماده شده است و امیدوارم که در پایان همین جلسه دوستان با اظهار نظرهای خود ما را به رسیدن به یک اتفاق نظر یاری کنند.

به گزارش ایسنا، سلطانی‌فر درباره تفکیک کمیته‌ ملی المپیک و پارالمپیک، اظهار کرد: اساسنامه المپیک و پارالمپیک را تدوین کرده‌ایم و در آستانه تصویب قرار دارد. همچنین آیین‌نامه‌ چگونگی برگزاری انتخابات روسای فدراسیون‌ها هم اصلاح شده است و تنها موارد جزئی باقی‌ مانده است.


نظر شما