شناسهٔ خبر: 20568830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نفت از 51 دلار عبور کرد

قیمت نفت تحت تأثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا، کاهش تولید نفت شیل و نیز هم‌پیمانی سه کشور عربی برای کاهش بیشتر تولید، افزایش یافت و از ۵۱ دلار عبور کرد.

صاحب‌خبر -
قیمت نفت تحت تأثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا، کاهش تولید نفت شیل و نیز هم‌پیمانی سه کشور عربی برای کاهش بیشتر تولید، افزایش یافت و از ۵۱ دلار عبور کرد.

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت از 51 دلار عبور کرد.

نفت وست‌تگزاس آمریکا هم با 3 سنت افزایش نسبت به روزگذشته به قیمت 48.78 سنت معامله شد.

در گروه فراورده‌های نفتی هم بنزین 43 سنت افزایش داشت و گالنی 162 دلار و 16 سنت به فروش رفت.

گازوئیل هم با 3.75 دلار افزایش به قیمت 474 دلار و 50 سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: کاهش بیش از اندازه ذخایر نفت آمریکا باعث شد قیمت نفت نزدیک به قیمت 8 هفته گذشته برسد.

براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به سبب فعالیت زیاد پالایشگاه‌ها به شدت افت کرد. البته ذخایر بنزین هم کاهش داشت.

براساس این گزارش، در حالی که پیش از این پیش‌بینی می‌شد ذخابر نفت آمریکا 2.6 میلیون بشکه کاهش یابد، در هفته منتهی به 21 جولای ذخایر نفت آمریکا 7.2 میلیون بشکه کاهش یافت.

از سوی دیگر تعهد کشورهای تولیدکننده نفت برای ادامه توافق اوپک و همچنین تعهد جدی عربستان برای کاهش میزان صادرات به 6.6 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست به افزایش بیشتر قیمت دامن زد. در صورتی که عربستان صادرات خود را به این میزان برساند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون بشکه کمتر خواهد شد.

از سوی دیگر امروز کویت و امارات متحده عربی هم که از اعضای اوپک هستند، برای کاهش بیشتر نفت به عربستان پیوستند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که روند افزایشی تولید نفت شیل آمریکا کند شده است و این مسئله هم به موجب بالا رفتن قیمت نفت در بازار شد.

نظر شما