شناسهٔ خبر: 20568723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس در آیین افتتاح پروژه‌های صدا و سیمای استان:

برای ایجاد شبکه گردشگری از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم/ مدیران از تمرکززدایی می‌گویند اما عمل نمی‌کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش شیرازه، سید محمد علی افشانی در آیین بهره برداری از پروژه‌های صدا و سیمای این استان که با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در شیراز برگزار شد، گفت: ایجاد شبکه گردشگری ضروری است و امیدواریم در سفر امروز رئیس سازمان صدا و سیما وعده راه‌اندازی این شبکه به مردم داده شود و ما نیز در این زمینه هر کمکی که لازم باشد انجام خواهیم داد و کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اذعان به اینکه دوصد گفته چون نیم‌کردار نیست، این انتقاد را مطرح کرد که ما مدیران وقتی در جمع خودمان هستیم همه از واگذاری اختیارات به استان‌ها می‌گوییم و از تمرکززدایی حرف می‌زنیم اما در عرصه عمل کمتر عمل می‌کنیم!

استاندار فارس صنعت گردشگری را یکی از پرسود‌ترین و پردرآمد‌ترین صنایع در جهان دانست و گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش ۲۲۲ درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان نسبت به چهار سال قبل از آن بودیم.

افشانی افزود: فارس نیز به عنوان یک استان بسیار مهم مقصد تمام گردشگران است به نحوی که در سه ماه نخست امسال شاهد حضور ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی در این استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است.

وی، گردشگری را عامل ایجاد اشتغال با هزینه اندک دانست و ادامه داد: استان فارس نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن، در این زمینه بی‌نظیر است و برای اینکه بتوانیم از این بازار گسترده صنعت گردشگری سهمی مناسب و در خور داشته باشیم باید بر روی گردشگری به شکل ویژه کار کنیم.

استاندار فارس افزود: بر اساس آمارهای جهانی ارائه شده، به ازای هر یک میلیون گردشگر یک و نیم میلیارد دلار درآمد حاصل می‌شود که در کشور ما نیز در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که۲۰ میلیون گردشگر داشته باشیم در حالی که عدد امروز ۲۵ درصد رقم اعلام شده است و زمان زیادی نیز پیش رو نداریم.

استاندار فارس، این استان را یکی از پایه‌های اصلی تمدنی ایران و جهان دانست و افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و استان فارس که بی‌شک به لحاظ ادبی اولین استان کشور و کم نظیر در جهان است، مکانی است که آرامگاه ۲ تن از چهره‌های درخشان ادبی جهان یعنی حافظ و سعدی در آن واقع شده است.

افشانی تصریح کرد: در کنار حرم مطهر شاهچراغ (ع)، بناهای تاریخی و ادبی بی‌نظیر و کم نظیری همچون تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدی در استان فارس و شهر شیراز وجود دارد که در کمتر نقطه‌ای از جهان یافت می‌شوند.

وی ادامه داد: وجود چنین آثار و بناهای فاخری تنها خاص شهر شیراز نیست بلکه در اکثر شهرهای استان چنین بناهای تاریخی وجود دارد.

فارس دومین تولید کننده محصولات کشاورزی است

افشانی تصریح کرد: این استان همچنین دومین تولید کننده محصولات کشاورزی با حدود ۱۰ میلیون تن در سال است و علاوه بر این در فارس بیش از ۳۹ نوع ماده معدنی بعضا بی‌نظیر و کم نظیر وجود دارد که برخی به بهره برداری رسیده است.

استاندار فارس گفت: در حوزه صنعت نیز استان فارس از دیرباز مرکز الکترونیک کشور بوده و اولین صنایع پالایشی و پتروشیمی نیز در این استان شکل گرفتند.

افشانی، نقش اصلی رسانه را تعلیم و تربیت انسان‌ها به معنای چگونه زیستن عنوان و اظهار کرد: رسانه نقش بسیار بارزی در تمام امور زندگی انسان‌ها و حتی در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به این سخن امام علی (ع) که می‌فرمایند، «ای مردم شما حقی به گردن من دارید و من حقی به گردن شما که تعلیم و تربیت شما حقی است که بر گردن من است» تصریح کرد: نقش اصلی رسانه نیز تعلیم و تربیت انسانهاست که چگونه در زندگی فردی و اجتماعی با هم زندگی و رفتار کنند.

استاندار فارس گفت: امروز عصر رسانه نیست، عصر رقابت رسانه‌ها است و رسانه‌ای موفق‌تر است که محتوای تولیدات آن دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد.

افشانی افزود: آنچه در دریافت اطلاعات و اخبار برای مردم دارای اهمیت بسیار است صحت و سرعت به عنوان ۲ اصل اساسی است و اصولا مخاطبان به دنبال این هستند که اخبار را به شکل کاملا صحیح و در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

وی گفت: بنابراین رسانه ملّی در صورتی می‌تواند در این عرصه اطلاع رسانی دست بالا را داشته باشد و موفق‌تر عمل کند که اطلاعات و اخبار را صحیح‌تر و سریع‌تر به دست مردم برساند.

استاندار فارس تصریح کرد: ظرف چند سال اخیر چند صد روستای استان به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند و امروز اطلاعات و اخبار از طریق اینترنت در اختیار مردم قرار می‌گیرد که این‌ها نیز یک رقیب برای صدا و سیما محسوب می‌شوند و بنابراین این نقش اصلی صدا و سیما است که چگونه عمل کند که مردم اطلاعاتشان را از این مجموعه دریافت کنند.

ضرورت تبیین هویت ملی و دینی برای جوانان

افشانی گفت: رسانه هویت ساز است و ما نیز باید به فرزندان خود بیاموزیم که دارای هویت تاریخی عظیمی هستند و ریشه در خاک کهن این سرزمین دارند، کهن سرزمینی که از دیرباز مهد تمدن بوده و بشریت از اینجا بسیار چیز‌ها از جمله حکمرانی خوب را آموخته است.

وی ادامه داد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که هویت دینیشان باید متاثر از امام زادگانی باشد که بی‌واسطه به ائمه اطهار متصل هستند و قطعا اگر هویت دینی و ملی خود را به خوبی برای جوانان تشریح کنیم آن‌ها راه را گم نخواهند کرد و به دیار دیگر دل نخواهند بست.

درخواست‌های استاندار فارس و رئیس رسانه ملی از یکدیگر

به گزارش شیرازه، استاندار فارس از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواستار آن شد که به مردم فارس وعده راه‌اندازی شبکه گردشگری به مرکزیت فارس را بدهد و در این زمینه قول همکاری داد که رئیس رسانه ملی نیز از آن استقبال کرد و گفت: پیشنهاد بسیار خوبی است و از برنامه‌های ما در سالهای آینده بوده و امیدواریم راه‌اندازی این شبکه در فارس کلید بخورد و شبکه فارس اقدام به تولید و ساخت برنامه‌هایی با محوریت گردشگری برای انتشاردر شبکه‌های ملی و بین المللی کند.

علی عسکری با اشاره به افزایش بیش از ۹۱ درصدی جمعیت فارس برای پوشش دیجیتالی تصریح کرد: شایسته نیست که هنوز برخی مردم از دریافت سیگنال‌های دیجیتال محروم باشند و امیدوارم استاندار فارس کمک کند و بخشی از هزینه‌ها را تامین نماید تا پوشش دیجیتالی فارس به بیش از ۹۷ درصد افزایش یابد.

در این آیین ۱۵۷ پروژه صدا و سیمای مرکز فارس شامل ۱۱۹ طرح فنی، ۱۱ طرح تولید سیما، چهار طرح تولید صدا، ۱۸ طرح تولید موسیقی و پنج طرح حوزه پشتیبانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما