شناسهٔ خبر: 20568692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون نهاد ریاست جمهوری: دولت حجیم به تضعیف نظام می انجامد

کاشان - ایرنا - معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: برای نجات کشور باید با حجیم شدن دولت مخالفت کرد و دولت حجیم به تضعیف نظام می انجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کاشان تاکید کرد: دولت قوی لازم است اما دولتی که تمام درآمد کشور را هزینه جاری خودش کند به طور قطع در خدمت مردم نخواهد بود.
وی افزود: ما باید دولت قدرتمند داشته باشیم اما دولت بزرگ نه، چون مایه تاسف است که 90 درصد بودجه کشور، صرف هزینه های جاری می شود.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم یکی از عمل های انقلابی خود را انجام دهیم باید حجم دولت را کوچک و مردم را تکریم کنیم.
معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: عده ای تنگ نظر، نظرشان با دیدگاه های امام راحل و رهبر معطم انقلاب سازگاری ندارد و حاضر نیستند مردم در فعالیت های اقتصادی کشور سهیم شوند.
وی با اشاره به شاخص های سیاست اقتصادی مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند، تصریح کرد: یکی از این شاخصه ها مردم محوری است که مردم را باید در اقتصاد کشور وارد و سهیم کرد.
وی از بیکاری جوانان و پایین بودن درآمد خانوارهای محروم به عنوان دو مشکل اصلی و اساسی کشور یاد کرد که همه مسئولان و دست اندرکاران نظام به آن ها اعتراف کرده اند.
رضوی هم چنین از بحران کم آبی نیز به عنوان مشکل شوم کشور نام برد و گفت: گره گشای برطرف کردن این سه مشکل اساسی که هیچ اختلافی نظری از سوی مسئولان در آنها وجود ندارد، بهره گیری از سیاست های اقتصادی مقاومتی است که راهی مقبول، سنجیده و مورد حمایت تمام دستگاه ها است.
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با بخشداران و دهیاران کاشان در فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این میزان اعتبار به هر استان به طور متوسط 1500 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
وی نرخ سود پرداخت این تسهیلات را بین 6 تا 8 درصد برشمرد و گفت: بانک های عامل نیز، توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.
وی بیان کرد: برای استان اصفهان علاوه بر اختصاص اعتبار 1500 میلیارد ریالی، 600 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 8 درصد با عاملیت بانک سینا به روستاییان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: هم چنین 100 میلیارد ریال از محل بانک پارسیان و 50 میلیارد ریال در بانک کشاورزی و پست بانک به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
رضوی پرداخت این تسهیلات را فقط با وثیقه مناسب برشمرد و افزود: سقف وام ها 20 میلیارد ریال است که اگر فردی در روستا توان سپردن وثیقه لازم را ندارد می تواند بصورت مشارکتی و با استفاده از کارت یارانه که هر کارت برای 100 میلیون ریال وام نیاز است اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیصی به هر شهر یا روستا مشخص نیست و بستگی به رقابت مسئولان شهرستان ها در ایجاد اشتغال دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دیروز چهارشنبه با سفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد و شب گذشته برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان حضور یافت.
وی در ادامه سفر خود به شهرستان های شمال استان اصفهان عصر امروز راهی آران و بیدگل می شود.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

نظر شما