شناسهٔ خبر: 20567697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای در بروجرد:

آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی جامعه ارائه شود

R41450/P1336/S6,72/CT11

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی در جامعه هدف ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، سید علی موسوی ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان استانی و شهرستانی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تأکید بر لزوم تغییر نگرش‌ها به آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: در کشور دو سیستم آموزش رسمی و غیررسمی وجود دارد که هر یک وظایف جداگانه‌ای بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه وظیفه دانشگاه‌ها توسعه مرزهای دانش است و فرصت ارائه آموزش‌های مهارتی را ندارد، افزود: برخی دستگاه‌ها تصور می‌کنند مشکل اشتغال را دانشگاه‌ها باید حل کنند درحالی‌که آن‌ها تنها متولی آموزش هستند و از سویی برای فرمایشات رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی درگرو اقتصاد مهارت بنیان است که گیر آن در فرآیند آموزش فنی و حرفه‌ای است.

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به‌صرف هزینه‌های کلان در سازمان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: پول زیادی در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور هزینه شده است که استفاده بهینه از این سرمایه‌ها نیازمند تغییر نگرش و تمرین در این زمینه است.

وی با تأکید بر انتقال تمامی برنامه‌ای اشتغال و مهارت‌آموزی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام به مرکز فنی و حرفه‌ای بیان کرد: یک ریال از این تعامل نباید تبدیل به درآمد برای سازمان فنی و حرفه‌ای شود و مددجویان توانمند باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به‌صورت رایگان دریافت نمایند.

موسوی با اشاره به وجود 64 آموزشگاه آزاد و سه آموزشگاه  دولتی در شهرستان بروجرد گفت: ظرفیت‌های آموزشی در این شهرستان پر است اما جهت‌گیری آموزش نادرست است که لازم است اصلاح شود.

وی با اشاره به انعقاد بیش از 100 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تصریح کرد: نباید اعتبارات این سازمان در آموزش‌های بیجا هزینه شود بنابراین درزمینهٔ انرژی‌های نو، گیاهان  دارویی و آموزش‌هایی که نیاز امروز بازار است باید اعتبارات صرف شود.

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی جامعه گفت: باید ظرفیت‌های اشتغال شناسایی‌شده و این کار ابتدا درزمینهٔ مددجویان کمیته امداد صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: آینده مشاغل در جهت‌گیری گردشگری است و افراد بسیاری مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند که می‌تواند یک مدل خوب در کسب‌وکار باشد و شهرستان بروجرد با توجه به آب‌وهوای مناسب و خوب می‌تواند به یک مدل خوب کسب‌وکار گردشگری تبدیل شود و الگویی موفق برای ارائه به دیگر شهرهای کشور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما