شناسهٔ خبر: 20567568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نخستین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی به میزبانی مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر نخستین دوره فنی مسابقات ملی قرآن کریم سروش وحی از برگزاری این رقابت فرهنگی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم در مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فارس نوشت: ابراهیم الهی، صبح امروز پنجم مردادماه در نشست خبری که در موسسه فرهنگی ـ قرآنی سروش جاودانه وحی برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سروش وحی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم در مشهد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در سه رشته تحقیق، تدویر و تحدیر قرآن، در دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال با محوریت حفظ دو و نیم جزء از قرآن کریم که سوره بقره را شامل می‌شود در 12 دوره برگزار خواهد شد و تلاش دارد تا حافظ قاری و قاری حافظ قرآن تربیت کند.
دبیر اولین دوره فنی مسابقات بین‌المللی سروش وحی بیان کرد: با توجه به حضور ده‌ها شرکت‌کننده از کشورهای دیگر همچون عراق، ارمنستان، امارات، کویت و افغانستان، این مسابقات رویکردی بین‌المللی را دنبال می‌کند.
نخستین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی به میزبانی مشهد برگزار می‌شود
الهی به جوایز نفرات برگزیده در مسابقات سروش وحی اشاره کرد و گفت: برای رتبه‌های اول در هر کدام از رشته‌ها، پنج سکه تمام بهار آزادی، رتبه دوم چهار سکه، رتبه سوم سه سکه، رتبه چهارم دو سکه و رتبه پنجم یک سکه تمام بهار آزادی در نظر گرفته شده است، همچنین در این بخش 100 نمره از 300 امتیاز کل به سوالات مفاهیم، 100 نمره به حسن حفظ و 100 نمره به بحث وقف و ابتدا اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه آزمون کتبی که شرط ورود به مسابقات است، در مهرماه برگزار می‌شود و آبان ماه نیز به مدت یک هفته، پذیرای شرکت کنندگان در مشهد الرضا هستیم، افزود: امیدوارم با حمایت سازمان‌های مربوطه و تشکل‌های مردم نهاد، این رویداد مهم و عظیم قرآنی به خوبی برگزار شود.

نظر شما