شناسهٔ خبر: 20566934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار همدان در نشست منطقه‌ای اتاقهای بازرگانی:

صادرات نباشد واحدهای صنتی و تولیدی همدان تعطیل می‌شوند

R41405/P1336/S6,75/CT11

استاندار همدان با بیان اینکه صادرات نباشد واحدهای صنتی و تولیدی همدان تعطیل می‌شوند گفت: از میانجی‌گری بین صادرکنندگان و بانک توسعه صادراتی خوشحال نیستم چرا که این بانک باید حامی صادرکنندگان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق‌‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شمال غرب کشور(تبریز، اردبیل، ارومیه، زنجان و همدان) اظهار داشت: مردم در انتخابات گذشته به دولت رأی دادند تا دولت کارهای نیمه تمام خود را در مسائل اقتصادی، بازرگانی، اشتغال و تولید به پایان برساند.

نیکبخت با بیان اینکه برجام به ثمر نشست و تحریم‌های کنونی آمریکا مذبوحانه و بی نتیجه است گفت: آمریکا، اتحادیه اروپا را در این تحریم‌ها همراه خود ندارد و نمی‌توان این تحریم‌ها را تحریم‌های مادر عنوان کرد چرا که آمریکا از این ترفند عایدی ندارد.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی همدان می‌توانند صادرات را تقویت کنند بیان کرد: شنبه سمینار استانداران با اتاقهای بازرگانی سراسری کشور و معاون اول ریاست جمهوری در پایتخت برگزار می‌شود که در آن جلسه نیز به بررسی مسائل و راهکارها پرداخته می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید از سرمایه‌های زیر زمین دست برداشته و درآمد صادرات نفت و گاز را از صادرات جدا کنیم اظهار داشت: باید میزان صادرات غیرنفتی را جدا کنیم چرا که بعد از کاهش این منابع با مشکل مواجه می‌شویم ضمن اینکه صادرات نفت را صادرات نفرین شده می‌گویند که با هم افزایی بخش خصوص و دولتی می‌‍توان مملکت را به توسعه صادراتی برسانیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه مالیات نمی‌تواند جایگزین درآمدهای حاصله از صادرات نفتی و غیر نفتی باشد افزود: اگر صادرات نباشد نمی‌توان روی مالیات هم حسابی باز کرد.

رسانه‌ها درج کنند تا تکرار نشود/ برق باختر به خاطر بدهی ترانسهای کارخانه فولاد را بار کامیون زد

وی خطاب به صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور بیان کرد: از اینکه بین صادرکنندگان و بانک توسعه صادراتی میانجی‌گری کنیم خوشحال نیستم چرا که ما نباید شکایت این بانک تخصصی مجموعه را از صادرکنندگانمان بشنویم.

نیکبخت با بیان اینکه بانک توسعه صادرات می‌تواند در توسعه و اشتغال کشور از هر بانکی تأثیر بالاتری داشته باشد گفت: در همدان واحد تولیدی صنعتی فولادی را داشتیم که 180 میلیارد تومان به تمام بانک‌ها بدهی داشت و 8 ماه نیز زندانی شده بود و به حدی رسید که طلبکاران قطعات کارخانه را بردند.

استاندار همدان افزود: متأسفانه شرکت برق باختر نیز به جای طلب خود ترانس‌های واحد صنعتی را از جا کنده و بار کمیون کرد ولی وقتی ستاد رفع موانع تولید ایجاد شد این واحد با بدهی بسیاری که به بانکها داشت و همه مشکلات موجود با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیا شد و 15 میلیارد تومان تسهیلات برای احیای آن اختصاص دادیم.

قیاس کارخانه سحر با کاله آمل اشتباه است

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولیدی سحر همدان برند بین المللی دارد و برای همدان در روسیه افتخار است گفت: مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور نباید این شرکت را با کارخانه کاله آمل مقایسه کند چرا که آن واحد با حمایت های همه جانبه سیاسی و غیر سیاسی فعالیت کرد ولی کارخانه سحر همدان توسط توتونچی مذدیر آن با 13 نفر احیا شد و اکنون خط تولید آن با اشتغال 900 نفر فعال است و باید به آنها در زمینه تسهیلات به آن کمک شود.

نیکبخت با بیان اینکه از عملکرد بانک توسعه صادرات در همدان راضی نیستم اعلام کرد: البته از رئیس بانک ناراضی نیستم چون دست او بسته است ولی انتظار داریم تا بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان کمک کند، اگر صادرکنندگان بدهکاری دارند، تعیین تکلیف شوند و تسهیلات جدید به آنها ارائه شود.

استاندار همدان بیان کرد: 800 واحد تولیدی استان را با کمک بانک‌ها فعال کردم ولی اگر صادرات نداشته باشند همه آنها تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در همایش هیئت امنای علوم پزشکی‌های سراسرکشور به عنوان یکی از سخنرانان از جایگاه استانداران انتخاب شده بودم گفت: وقتی رئیس مجلس در سخنرانی خود گفت، بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و سرمایه گذاری کند، بنده در سخنرانی‌‌ام عنوان کردم وقتی حمایتی از بخش خصوصی انجام نمی‌گیرد با چه دلیل و انگیزه‌ای وارد کار شود وقتی با ذره‌بین به آن نگاه می‌کنیم، برای چه ورود یابد.

نیکبخت عنوان کرد: بخش خصوصی زمانی ورود پیدا می‌کند که همه مسئولان به او اعتماد کنند و دلگرمی دهند و مورد حمایت بانکها نیز قرار گیرد بر این اساس باید صادرکنندگان را امیدوار کرد تا به وعده‌های داده شده بتوان عمل کرد.

استاندار همدان اظهار داشت:مردم به دولت مجددا اعتماد کردند و بدون کمک بانک‌ها نمی‌توان به امید مردم پاسخ داد بانک توسعه صادراتی نیز در این راستا حمایت کننده باشد در غیر این صورت نمی‌توانیم به وعده‌های خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما